Életképek

Címlap

Junior Freshhh 2015

Összesen 16 csapatunk regisztrált az idei Junior Freshhh-re, a MOL természettudományos versenyére. Ezzel iskolánk az ország 4. legtöbb csapattal nevezett intézménye. A feladatok megoldásához sok sikert és kitartást kívánunk! Hajrá Bányaisok!

Live Earth - Klímavoksoddal támogasd bolygónkat!

A globális felmelegedés által kiváltott klímaváltozás korunk egyik legéget?bb környezetvédelmi problémája. Ezért indult útjára az a minden embert megszólító globális klímavédelmi kezdeményezés, mely Live Earth néven vált ismertté, és amelyhez Magyarország is csatlakozott az Él? Bolygónk akció keretében.
A Párizsban 2015. november 30. és december 21. között megrendezend? klímacsúcson az üvegházhatású gázok kibocsátásának olyan mérték? korlátozásáról terveznek megállapodni az ENSZ tagállamai, amely biztosítaná, hogy a Föld éghajlatának átlagh?mérséklete az ipari forradalom el?tti id?khöz képest legfeljebb két Celsius-fokkal legyen magasabb.
Ennek teljesítése azonban egyes országok számára súlyos gazdasági profitvesztést jelentene, ezért kétségesnek t?nik a megállapodást aláírása.
Áder János köztársasági elnök ezért azzal a kéréssel fordult a magyar középiskolák nevel?testületéhez valamint diák- és szül?i közösségéhez, hogy klímavokssal segítsék el? a megállapodás létrejöttét.
A Köztársasági Elnöki Hivatal az „Él? Bolygónk” honlaphoz minden középiskola számára önálló online belép?kaput biztosított.
A mi intézményünk egyedi online belép?kapuja:
www.elobolygonk.hu/?/kecskemet/banyai
A köztársasági elnök felhívását a MOL és az OTP Bank is támogatja, ezért azokat az iskolákat, amelyek tanulói létszámukhoz viszonyítva a legmagasabb százalékos arányt érik el a szavazás során jelent?s pénzjutalomban részesíti.
A szavazatod most minden tekintetben sokat ér!

Megjelent Fischer László Úton c. verseskötete

Október 28-án a "Kutatók, alkotók a könyvtárban" sorozat keretében a Katona József Könyvtárban Kriskó János beszélgetett Dr. Fischer Lászlóval Úton cím? verseskötetér?l. A kötet megjelenése alkalmából gratulálunk doktor úrnak, iskolánk régi diákjának és egykori iskolaorvosának.

Beke József tanár úr elismerése

Ünnepélyes keretek között adta át a Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat október 22-én a megyében kiemelked? és eredményes munkát végzetteknek az elismeréseket, díjakat.
BÁCS-KISKUN MEGYE TUDOMÁNYOS DÍJA elismerésben részesült BEKE JÓZSEF kecskeméti nyelvész, irodalomtörténész, iskolánk ma már nyugdíjas tanára.

Az elismeréshez ezúton gratulálunk, és kívánunk további jó egészséget tanár úrnak!

Városi angol nyelvi verseny

A Piarista Általános Iskola által szervezett városi angol nyelvi versenyen Németh Hédi 8.A 4. helyezett lett, míg Huszka Hanna 8.A 7. helyezést ért el. Felkészít? tanárok: Rebek Renáta és Hegyvári Gabriella.

Újabb el?kel? hely középiskolai ranglistán

A HVG 2016-os középiskolai rangsorában, mely az ország 100 legjobb középiskoláját mutatja be, a Kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium a 29. helyen áll a gimnáziumok között, megel?zve a megye további négy iskoláját, melyek szintén helyet kaptak a listán. Büszkék vagyunk az eredményre, és ezúton gratulálunk társintézményeinknek a kiemelked? teljesítményhez.

Párizsban jártunk

2015 szeptemberében ismét lehet?ségünk nyílt arra, hogy Franciaország f?városába, Párizsba látogassunk.

 A szerelmesek és a m?vészek városa még záporok és napsütés között ingadozva is hangulatos és gyönyör?. Rengeteget sétáltunk, de jó is volt így, hiszen csak így lehet egy várost megismerni. Mindennap újabb és újabb városrészt jártunk be. Napsütésben ültünk a Sorbonne el?tti téren, láttuk az ?szt Szent Mihály útján, bejártuk a Louvre termeit, barangoltunk az Orsay Múzeumban, XIV. Lajos kastélyában,  Versailles-ban. Hajóztunk a Szajnán, a Diadalív és az Eiffel-torony tetejér?l, majd a Sacré Cœur mell?l csodálhattuk a végtelen várost a Notre Dame-mal, a Pompidou Központtal és az Invalidusok Dómjával. A Fest?k terén még képet is készíttethettünk magunkról.

Az egy hét alatt számtalan program tette színessé a napokat, és mindannyian sajnáltuk magunk mögött hagyni az ?szi Párizst.

Legyen Kecskemét Európa Ifjúsági F?városa !

Kérjük minden, iskolánk honlapját látogató olvasónkat, járuljon hozzá, hogy Kecskemét legyen Európa Ifjúsági F?városa 2018-ban. Ehhez nem kell mást tennie, mint támogatását kifejeznie a  https://www.facebook.com/OPEN2018 oldalon. Dr. Szeberényi Gyula Tamás alpolgármester úr levele, melyben kéri a fiatalok támogatását, itt olvasható.

Újabb sikert értek el a bányais fiúk robotikában

A Szegedi Tudományegyetem Informatika Tanszékcsoportja 2015.10.16-án rendezte meg a "Szegedi Innovatív Informatika Verseny Középiskolásoknak 2015" elnevezés? versenyének dönt?jét a szegedi Szent-Györgyi Albert Agórában.
A versenyre diákcsapatok nevezhettek és kreatív m?szaki-, informatika konstrukciókkal, programokkal lehetett jelentkezni. A beküldött kutatások leírása és szakmai tartalma alapján neves zs?ri döntött a dönt?be jutásról.
Iskolánkból két csapat is meghívást kapott a dönt? m?szaki informatikai szekciójába.
A dönt?ben a diákoknak el?adás formájában kellett bemutatni az elkészített pályamunkát, amellyel kapcsolatban a szakmai zs?ri és a közönség is kérdezhetett.
A verseny weblapja: https://www.inf.u-szeged.hu/sziiv2015 (Innen letölthet? a versenyr?l készült kiadvány, amelyben a pályamunkák részletei is szereplenek.)
A délután sorra kerül? eredményhirdetésen mindkét csapatunk felállhatott a dobogóra, 1. és 3. helyezettként.
1. helyezett csapat: Coulibaly Patrik, Csontos Dávid, Kiss Máté (12.A), kutatásuk címe: Rajintelligencia viselkedés megvalósítása robotokkal
3. helyezett csapat: Finta Imre, Szakali Benedek (10.B), kutatásuk címe: Étterem szimuláció megvalósítása MINDSTORMS robotokkal.
Felkészít? tanár: Kiss Róbert.

VI. Mobilrobot programozó országos csapatverseny

2015.10.09-én pénteken a Kecskeméti F?iskola GAMF Karának szervezésében rendezték meg a VI. Mobilrobot programozó országos csapatversenyt. A középiskolás diákcsapatok számár kiírt versenyen otthoni munkával kellett a robotok közötti kommunikációra épül? kreatív és m?köd? kutatási projektet elkészíteni, a megépített robotokat programozni. A beküldött versenymunkák alapján a szakmai zs?ri a legjobb hat pályamunkát elkészít? csapatot hívta meg a dönt?re. Itt egy egész napos verseny során robotprogramozási feladatokat kellett a csapatoknak megoldani, bemutatni a megoldásaikat a tesztpályán, válaszolni a zs?ri kérdéseire, valamint a kutatási projektjükr?l egy el?adást tartani.
A dönt?re két Bányais is csapat meghívást kapott.
Szoros versenyben a Coulibaly Patrik, Csontos Dávid, Kiss Máté 12.A összetétel? csapat immár 3. alkalommal szerezte meg az országos 1. helyezést.
Szakali Benedek, Finta Imre 10.B csapat az összetett 4. helyen végzett, és a legjobb robotprogram különdíjat is nekik ítélte a zs?ri.
Felkészít? tanár: Kiss Róbert.

KÖZÉPISKOLAI RANGSOROK

Megjelent a N?k Lapja 2015. évi I. évfolyam 1. száma  Iskolaválasztó címmel.
A lap Lannert Judit oktatáskutató, az Országos Közoktatási Intézet korábbi munkatársa tanulmánya alapján közöl cikket a középiskolákról, mely sokféle iskolai rangsort tartalmaz.
Iskolánk két rangsorban is szerepel a legjobb 10 iskola között,
–    az állami gimnáziumok komplex rangsorában a 8. helyen,
–    a nyolcosztályos gimnáziumok komplex rangsorában az 5. helyen
szerepel a Bányai. A rangsorolás szempontjai:
–    Mennyire vonzó az iskola, azokat sikerül-e felvennie az általános iskolákból, akiket szeretne.
–    Mennyire eredményes a kompetenciafejlesztésben, a kompetenciamérések átlagos eredményei, matematika és szövegértés terén.
–    Mennyire tartja meg a diákokat: hiányzások száma és egyéb lemorzsolódási mutatók.
–    A tanulók sikeressége a továbbtanulás terén: érettségi–felvételi adatok és nyelvvizsga eredmények az iskolában.

A 10 legsikeresebb állami gimnázium
(A közoktatási információs rendszerben jelenleg 275 állami gimnázium szerepel)
1.    Veres Péter Gimnázium (Budapest III. ker.)
2.    NYME Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium (Szombathely)
3.    Zrínyi Miklós Gimnázium (Zalaegerszeg)
4.    Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium (Budapest VIII. ker.)
5.    Lovassy László Gimnázium (Veszprém)
6.    Kempelen Farkas Gimnázium (Budapest XXII. ker.)
7.    Révai Miklós Gimnázium és Kollégium (Gy?r)
8.    Bányai Júlia Gimnázium (Kecskemét)
9.    Szegedi Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium (Szeged)
10.    Debreceni Fazekas Mihály Gimnázium (Debrecen)

A 10 legsikeresebb nyolcosztályos gimnázium
(A közoktatási információs rendszerben jelenleg 101 nyolcosztályos gimnázium szerepel)
1.    Veres Péter Gimnázium (Budapest III. ker.)
2.    Zrínyi Miklós Gimnázium (Zalaegerszeg)
3.    NYME Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium (Szombathely)
4.    Kempelen Farkas Gimnázium (Budapest XXII. ker.)
5.    Bányai Júlia Gimnázium (Kecskemét)
6.    Kazinczy Ferenc Gimnázium (Gy?r)
7.    Radnóti Miklós Gimnázium (Dunakeszi)
8.    Türr István Gimnázium és Kollégium (Pápa)
9.    Páduai Szent Antal Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú M?vészeti Iskola (Piliscsaba)
10.    Premontrei Szent Norbert Gimnázium, Egyházzenei Szakközépiskola és Diákotthon (Gödöll?)

Műfordító verseny

ÚTMUTATÓ   (katt!)

Az alábbiakban a jelzett évek versenyfeladatai tekinthetők meg a címekre kattintva, pdf-formátumban.
A 2011. évtől a fordítandó szöveg mellett megtalálható a kategóriagyőztes fordítás is.

2023
1. kategória: The Secret Garden (Frances Hodgson Burnett)
2. kategória: Persuasion (Jane Austen)

2022
1. kategória: Sea of Monsters (Percy Jackson and the Olympians 2)(Rick Riordan)
2. kategória: Fahrenheit 451 (Ray Bradbury)

2021
1. kategória: The Canterville Ghost (Oscar Wilde)-1; The Canterville Ghost (Oscar Wilde)-2
2. kategória: Kurt Vonnegut's Letter from 1988

2020
1. kategória: The Bad Beginning (Lemony Snickett)
2. kategória: To Kill a Mockingbird (Harper Lee)

2019 (ettől a tanévtől két kategóriában hirdetünk versenyt)
2. kategória: The Curious Incident of the Dog in the Night-Time (Mark Haddon)
3. kategória: The Silkworm (Robert Galbraith)
2018 
1. kategória: The Devoted Friend (Oscar Wilde)
2. kategória: Philomel Cottage (Agatha Christie)
3. kategória: Love Letters (Gerald Durrell)
Észrevételek és tanulságok Jankay Éva tanárnőtől
2017
1. kategória:Charlotte's Web (E. B. White)
2. kategória: The Hitchhiker (Roald Dahl)
3. kategória: Pride and Prejudice (Jane Austen)
2016
1. kategória: The Canterville Ghost (Oscar Wilde)
2. kategória: Thanks for the Memories (Cecelia Ahern)
3. kategória: The Fishing-boat Picture (Alan Sillitoe)-1The Fishing-boat Picture (Alan Sillitoe)-2
2015
1. kategória: The Scarlet Letter (Nathaniel Hawthorne)
2. kategória: Shopaholic and Baby (Sophie Kinsella)
3. kategória: For Whom the Bell Tolls (Ernest Hemingway)-1; For Whom the Bell Tolls (Ernest Hemingway)-2
2014
1. kategória: Mary Poppins (P. L. Travers)
2. kategória: The Secret Dreamworld of a Shopaholic (Sophie Kinsella)
3. kategória: Of Mice and Men (John Steinbeck)
2013
1. kategória: The Red Pony (John Steinbeck)
2. kategória: The Magician (Somerset Maugham) - 1; The Magician (Somerset Maugham) - 2
3. kategória: Huckleberry Finn (Mark Twain)
2012
1. kategória: Jekyll és Hyde (könnyített)
2. kategória: Vanity Fair (könnyített)
3. kategória: Dead Canaries Don't Sing
"Csöndes kanárik nem dalolásznak" (Vadfordítás - tanulságok Jankay Éva tanárnőtől)
2011
1. kategória: The Snatch
2. kategória: The Voyage
3. kategória: Never Let Me Go - 1; Never Let Me Go - 2
"A titokzatos út és a szendvicsek" (Vadfordítás - tanulságok Jankay Éva tanárnőtől)
2010
1.kategória: Holmes (könnyített)
2.kategória: Animal Farm
3.kategória: Animal Farm
2009
1. kategória: Oliver (könnyített)
2. kategória: Adrian Mole
3. kategória: The First Sentence

CodeWeek a Bányaiban - A programozás hete Európában október 11-17

Az Európai Unió tagállamaiban már harmadik alkalommal rendezik meg a Code Week (A programozás hete) rendezvényt. A rendezvény deklarált célja, hogy megmutassa: a programozásban, kreatív gondolkodásban, problémamegoldásban komoly sikerélményekhez lehet jutni. Felhívja a diákok, szül?k tanárok figyelmét, hogy a programozás nem csak hasznos, de szórakoztató is lehet, és mindenki képes lehet az elsajátítására. A CodeWeek céljai között szerepel, hogy felhívja a diákok figyelmét, hogy az informatikai életpályában rejl? lehet?ségek számukra is elérhet?k.
Iskolánk egyik kiemelked?en fontos célja a magas színvonalú természettudományos képzés. Mivel a természettudományok m?velése manapság szinte elképzelhetetlen a korszer? informatikai eszközök ismerete és használata nélkül, mi is fontosnak tarjuk a Code Week által megfogalmazott célokat. A Bányaiban a mindennapokban is kiemelt figyelmet fordítunk a digitális kompetenciák, ezen belül az algoritmikus gondolkodás és programozási ismeretek fejlesztésére. A programozás minél szélesebb körben történ? népszer?sítése érdekében mi is csatlakoztunk az idei Code Week kezdeményezéshez. Az alábbi programokra várjuk az érdekl?d?ket:
http://events.codeweek.eu/view/5192/robotika-es-programozas/http://events.codeweek.eu/view/5194/robotika-es-programozas/; http://events.codeweek.eu/view/5195/robotika-es-programozas/

Badacsonyi túra

Szeptember 19-én, szombaton reggel 6 óra körül egy meglehet?sen álmos diákcsapat gyülekezett a Bányai kapuja el?tt. Nemsokára megérkezett Szabó Ödön Tanár úr is, és felszálltunk a buszra. Elég sokan voltunk, gyakorlatilag alig maradt üres hely az 50 f?s buszon. Elindultunk. A túra a kezdetét vette…
De ebb?l az következ? 4 órában nem sok gyaloglást láttunk. Ezt az id?tartamot sokan a reggel elmaradt alvás pótlására használták fel. Végül a hosszú és fáradtságos buszút megpróbáltatásai után ott álltunk a Badacsony lábánál.
Itt a Tanár úr rögtön tartott is nekünk egy gyorstalpalót a hegy kialakulásáról és érdekességeir?l: a vulkáni m?ködésekr?l és a “végtermékekr?l”, a különböz? k?zetekr?l, és általában a tanúhegyek kialakulásáról. Ezután elindultunk a hegycsúcs felé.
A fölfelé vezet? út egy részét az elvileg összesen 464 fokot számláló Bujdosók lépcs?jén tettük meg - bár voltak rá kísérletek, a számadat pontosságát nem sikerült ellen?riznünk. Az út során többször is megálltunk egy kicsit pihenni és a gyönyörködni a szép kilátásban, valamint a híres bazaltorgonákat is közelr?l megnézhettük. Kés?bb megálltunk ebédelni. Ahogy az összes többi, így ez a pihen? is nagyon jó hangulatban telt. A kiugró sziklaorom, ahol megálltunk, szintén gyönyör? panorámát biztosított. Ezután megnéztük a Kisfaludy Kilátót, ami kilátás szempontjából tökéletes betet?zése volt az eddig látottaknak.
Miután feljutottunk a tetejére, lejjebb ereszkedtünk, és a derekánál körbejártuk a hegyet. Útközben egy led?lt bazaltorgonákból kialakult k?tengernél megálltunk, és mindenféle tornyok illetve egyebek építésével tettük emlékezetessé ittlétünket. Miel?tt felszálltunk volna a buszra, még leteszteltük az ottani vendéglátóipari egységek mellékhelyiségeit, valamint megkóstoltuk a helyi fagyit. Ezután hazaindultunk.
A buszon hazafelé szintén nagyon jó hangulat uralkodott. A túrán összesen 10-12 kilométert gyalogoltunk, de az izomlázon kívül jó fotókkal és szép emlékekkel is gazdagabbak lettünk. (Szakali Benedek 10.B)

5B

Osztályf?nök:

5A

Osztályf?nök:

Kutatók éjszakája a Bányai Júlia Gimnáziumban

Padra vetett hal kék-fehér-vörös rózsaágyon flambírozva és füsttel tartósítva

A tavalyi nagy sikert aratott program folytatásaként szeptember 25-én pénteken a gimnázium második alkalommal vett részt az immár 10 éves évfordulóját ünnepl? nemzetközi programsorozatban. Az éppen erre a napra beköszöntött ?sz reggelt?l izgalomban tartotta a szervez?ket: vajon eláll-e a szakadó es?, játszhatnak-e a t?zzel, ahogy azt a meghívóban ígérték? Játszhattak: minden volt, ami ég, robban, füstöl vagy repül – ehhez szükség volt pet palackra, acetilénre, egy kis folyékony nitrogénre…
A hétköznapok fizikájában Bakk János és Varga József tanár úrral arra keresték a választ, hogy miért szükséges a biztonsági sáv a közlekedésben, miért és kik alkalmazták el?ször a kuktát, vajon forr-e a víz szobah?mérsékleten, és hogyan cserélhetjük ki egy pohár hideg víz és egy pohár meleg víz tartalmát öntögetés nélkül.


A kémia kapcsán Vargáné Hajdú Mária "vallatta" az anyagokat, amelyek látszólag azonosak, aztán kiderült, hogy mégsem. Az el?adások között mindenki kipróbálhatta a háztartásban fellelhet? anyagok eddig ismeretlen tulajdonságait, és magyarázatot találhatott a jelenségekre.

 

 

 

 

Színváltozás, önmagából kifordulás, irtózás – nem, ezek nem csak az emberekre jellemz? vonások, az állat- és növényvilág képvisel?i is képesek ezekre: Gál Zsanett segítségével az érdekl?d?k tanúi lehettek, miként lesz a vörös rózsából fehér, a fehérb?l pedig kék, hogyan kerül a tojás sárgája kívülre, a fehérje pedig belülre, és mennyire irtóznak az olajok a vízt?l, véletlenül sem keveredve „rossz társaságba”. Mindezt sztoikus nyugalommal szemlélték a tágra nyílt sertés- és marhaszemek, míg a padra vetett halak kiterülve vártak sorsukra, a boncolásra.


Gyerekek és feln?ttek egyaránt rabjaivá váltak Berkecz Pál tanár úr ördöglakatainak: ötvennél is több különféle térbeli összerakó, sorozatos mozgatáson alapuló játék és egyéb logikai fejtör? bizonyult hol könny?nek, hol nehéznek, de akadt köztük megoldhatatlan is.
A XXI. század egyik legdinamikusabban fejl?d? tudományával, a robotikával ismerkedhettek meg a résztvev?k. A LEGO cég által gyártott MINDSTORMS NXT/EV3 robotok programozásának egyszer?ségét interaktív módon tehetséges diákok segítségével próbálhatták ki az érdekl?d? diákok, feln?ttek. A vállalkozó kedv?ek néhány perc alatt programozhattak önm?köd? robotokat, amelyek képesek voltak az asztal szélét érzékelni, és nem esetek le.
A legkisebbek kipróbálhatták a bányaisok által programozott távirányítású robotot, valamint "játszhattak" robot szumót.
Az érdekl?d?k megismerkedhettek a WRO (World Robot Olympiad) világbajnoki dönt?jére készül? csapat munkájával és tagjaival is.


Az iskola udvarán a Kiss Róbert tanár úrral kiegészült fizika szekciónak köszönhet?en mindeközben égett, füstölt és robbant az elvégzett kísérletekben az acetilénnel töltött lufi, a feketel?por, a folyékony nitrogén. Repültek a vízzel és gázzal hajtott rakéták, és a kísérleteket végz?k azt is bemutatták, hogyan lehet sérülés nélkül meggyújtani a kézben tartott, gázzal töltött szappanhabot.


A rossz id? nem riasztotta el az embereket: a több mint hatszáz regisztrált látogató meggy?z?dhetett róla, hogy érdemes a Bányaiba jönni – Kutatók Éjszakájára is.

DSD nyelvvizsgahely

MATEMATIKA EL?KÉSZÍTÓ SZAKKÖR ÉS BEISKOLÁZÁSI PROGRAMOK

MATEMATIKA EL?KÉSZÍTÓ SZAKKÖR ÉS

BEISKOLÁZÁSI PROGRAMOK

 

Tisztelt Szül?!  Kedves Negyedikes Diák!

A nyolcosztályos gimnáziumi képzés iránt érdekl?d? negyedik osztályos diákok számára 10 foglalkozásból álló ingyenes

matematika el?készít? szakkört

szervezünk. A foglalkozások hétf?nként 15–t?l 16 óráig (a délutáni oktatásban résztvev?k számára egy csoportban 16.15-t?l 17.15 óráig) az iskolában lesznek (Nyíri út 11.).

Jelentkezés az els? foglalkozáson október 12-én 14.50-kor (illetve 16.10-kor). 

A diákok füzetet és íróeszközt hozzanak magukkal már az els? foglalkozásra is!

Várjuk az érdekl?d? diákokat!

További beiskolázási programjaink, melyekre várjuk a szül?ket és a diákokat:

szül?k számára

november 16 – 20.

NYÍLT NAPOK

november 18. és 24. 17 óra

BEISKOLÁZÁSI TÁJÉKOZTATÓ

diákok és szüleik számára

november 14. 9 óra

„TÁRT KAPU”

A beiskolázási tájékoztatón a szül?k megismerhetik az iskola programját, a felvételi követelményeket, választ kaphatnak kérdéseikre. A nyílt napokon órákat láthatnak az 5. évfolyamon. (A nyílt napok programjáról az iskola honlapján és az iskolatitkárnál lehet tájékozódni november 12-t?l: www.banyai-kkt.sulinet.hu, tel: 76/481-474.)

Az „Tárt kapu” program keretében az érdekl?d? diákok kipróbálhatják az iskola nyújtotta lehet?ségeket.

Várjuk programjainkra a Bányaiba készül? diákokat és szüleiket!

Kecskemét, 2015. szeptember 18.

            ISKOLAVEZETÉS

KUTATÓK ÉJSZAKÁJA A BÁNYAIBAN!

Gólyanap 2015

Megkezd?dött az iskola. Mindannyian nagy várakozással kezdtünk új iskolánkban.
Szeptember 4-én a nagyszünetben történt meg életünk els? gólyaavatása, amire cs?röstül mentünk le az aulába, az avatás színhelyére. Ott fél lábon a cs?rünk hegyét fogva mondtunk el egy esküt, amiben sok fogadalmat tettünk.
Délután folytatódott a gólyanap a díszteremben, ahol csapatokban oldottunk meg gólyákkal, békákkal, a Bányaival, a csapatunk erre az alkalomra választott nevével kapcsolatos feladatokat. Voltak ügyességi feladatok is, mint például versenyt rendeztünk hulahoppozásban, szkanderben és célba dobásban is. A dönt?ket ezekben a versenyszámokban az A és a B osztály legjobbjai vívták. A csapatok elmondták az indulót, amit írtak, jót nevettünk az állatos vicceken, amiket néhányan meséltek, puzzlet raktunk ki és szuper plakátok is készültek a gólyanap témájában.
Remekül éreztük magunkat és úgy gondolom, hogy nagyon jól sikerült ez a pénteki nap, hiszen így már osztállyá is kovácsolódtunk. (Tóth Zóra 5.B)

                                                                                                                    

Bibliafordító verseny

A reformáció ünnepéhez kapcsolódva bibliafordító versenyt hirdettek a város iskolái számára a Kecskeméti Református Általános Iskola és a Kecskeméti Református Gimnázium pedagógusai. A verseny eredményhirdetését hétf? reggel tartották a református templomban. A bányaisok kiemelked? eredményeket értek el:

Angol 9-10. évfolyam
I. helyezett: Szabó Barnabás 10.A
Angol 11-12. évfolyam
I. helyezett: Masír Bence 12.B
III. helyezett: Somogyi Rebeka 12.A
Német 7-8. évfolyam
I. helyezett: Hermann Péter 8.B
Német 9-10. évfolyam
I. helyezett: Csomor Balázs 10.B és Buzási Dániel 10.A
II. helyezett: Gerber Kristóf 9.A
Német 11-12. évfolyam
III. helyezett: Veliczky Gábor 11.B
Francia 11-12. évfolyam
I. helyezett: Barta Zsolt 12.A
Az eredményhirdetésen készült képek megtekinthet?k itt.

"Legyél Te a Show Man"

A Kecskeméti F?iskola által szervezett "Legyél Te a Show Man" fizika kísérleti bemutató versenyen Gosztonyi Csenge 10.A III. helyezést (felkészít? tanár: Varga József), Coulibaly Patrik 11.A II. helyezést (Bakk János) ért el.

Bicíniuménekl? verseny

Kodály Zoltán közelg? születésnapja alkalmából rendezték meg a IV. Városi Bicíniuménekl? Versenyt a református internátus dísztermében. Iskolánk tanulói a következ? helyezéseket érték el:

5-6. évfolyamos kategória:
III. Bugya Kamilla - Szöll?si Adél 6.AB
7-8. évfolyamos kategória:
III. Matuska Gyöngyvér - Mester Dóra 7.B
11-12. osztályos kategória:
II. Balogh Gréta - Rauscher Judit 11.B
III. Bíbok Brigitta - Lázár Kincs? 12.B; Felkészí? tanár: Tolnainé Tarnai Éva. B?vebben és képek.

Bolyai Anyanyelvi Csapatverseny - országos dönt?

2014. október 6-án szombaton rendezték meg a Bolyai Anyanyelvi Csapatverseny országos dönt?jét, ahol iskolánk 7. osztályos csapata II. helyezést ért el. A csapat tagjai Nyíri Anna Eszter, Rácz Zsombor, Szász Attila és Zsoldos Zsuzsanna 7.A osztályos tanulók. Felkészít? tanár: Brenyóné Malustyik Zsuzsanna.

Meghívó szalagavató f?próbára

A Bányai Júlia Gimnázium 12.A és 12.B osztályai szeretettel meghívjuk a barátokat, ismer?söket, rokonokat és volt diáktársakat a szalagavató táncok

2014. december 11-én 17.30-kor

kezd?d? f?próbájára az iskola aulájába. Tájékoztatjuk az érdekl?d?ket, hogy a szalagavató ünnepségen hozzátartozóink személyes belép?vel vehetnek részt. Köszönjük a részvételt és a megértést.

Végz?sök

Bányais országos bajnok sportlöv?

Varga-Zalay Babett 6.B osztályos tanuló a Magyar Sportlöv?k Szövetsége által szervezett 2014. évi országos bajnokságon Légpisztoly 20 lövés serdül? leány versenyszámban Országos Bajnok lett.

First Lego League 2014

A First Lego League nemzetközi kutatási és robotika verseny szegedi regionális fordulóján a bányais diákokból álló 10 f?s csapat 2014. december 13-án vett részt a területi dönt?n. Az egész napos versenyen a zs?ri értékelte a csapatmunkát, a robotprogramozási feladatok megoldását, a lebonyolított kutatást bemutató prezentációt, és a robotprogramok forráskódjait, valamint a csapat által tervezett és épített robot felépítését. A versenyen a csapat a robotdesign kategóriában II., csapatmunka kategóriában III., míg kutatási prezentáció kategóriában szintén III. helyezést ért el, így összesítésben a dobogó III. fokára állhatott.

A csapat tagjai: Csontos Roland, Fertig Attila, Kárpáti Kristóf, Polacsek Zsuzsanna, Szedresi Luca, Kellerwessel Klaus, Veliczky Barnabás, Szakali Benedek, Finta Imre, Demeter Fábián (9.AB). Felkészít? tanárok: Jankay Éva, Kiss Róbert.

Német nyelvi m?fordító verseny

A Katona József Gimnázium által szervezett német nyelvi m?fordító versenyen Kovács Szonja Léna 8.B 3. helyezést ért el. Felkészít? tanár: Reiss Katalin.

Európa Ifjú Költ?je

A Katona József Megyei Könyvtár, a Europe Direct és az SzTE Germán Filológiai Intézete által immár hagyományosan megrendezett angol és német nyelvi Európa Ifjú Költ?je m?fordító versenyen Masir Bence 12.B I. és III. helyezést ért el, illetve dicséretet kapott a három angol nyelv? vers fordításáért. Gosztonyi Csenge 10.A német nyelv? versek fordításával ért el III. helyezést, és kapott dicséretet.

KockaKobak

A KockaKobak Országos Matematikaversenyen tanulóink a következ? régiós eredményeket érték el: Simon Dániel Gábor 9.A (felkészít? tanárok: Bogdányné Pigniczki Erzsébet és Varga József), Hermann Mátyás 10.B (Badó Zsolt) és Zsigó Dávid 5.A (Varga József) 1. helyezett, Gróf Bence 7.A (Kiss Róbert) és Török Ágoston 5.A (Varga József) 2. helyezett lettek, és mindannyian bejutottak az országos dönt?be. Szakali Benedek 9.B (Badó Zsolt) 3. helyezést ért el.

Kodály Zoltán Nemzetközi Heged?verseny

Gyenge Blanka 7.A a Galántán megrendezett Kodály Zoltán Nemzetközi Heged? versenyen ezüst min?sítést kapott.

Gyermek Világjátékok - Sydney

Iskolánk három tanulója is részt vett az Ausztráliában, Sydney-ben megrendezett Gyermek Világjátékokon. Szabó Márk 7.B és Sztanojev Péter 9.B a vízilabda csapat tagjaiként I. helyezettek, Pusztay Pongrácz 10.A a focicsapat tagjaként III. helyezett lett.

OKTV 2. forduló

Az Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny 2. fordulójába jutottak:

Barta Zsolt 12.A - történelem (felkészít? tanár: Borzákné dr. Nacsa Mária)
Schneiker Noémi 12.A - angol nyelv (Széki Mirella)
Sinkó Csaba 12.B - fizika és kémia (Bakk János, Borsos Katalin)
Gályász Szonja 12.A - biológia (Szabó Ödön)
Masir Bence 12.B - olasz
Marticsek Réka 11.A - francia (Keresztes-Gudmon Veronika)
Coulibaly Patrik 11.A
és Hermann Dávid 12.B - matematika (Varga József, Dr. Lukács Lajos)

2015

Farkas Eszter 5.A a Mathiász János Általános Iskola által meghirdetett "Tündérek, törpék, óriások" megyei rajzpályázaton I. helyezést ért el (felkészít? tanár: Sántáné Beke Anikó). Eszter díjnyertes alkotásával kívánunk mindenkinek

BÉKÉS KARÁCSONYI ÜNNEPEKET ÉS SIKEREKBEN GAZDAG,

NAGYON BOLDOG ÚJ ÉVET!

Ön itt van: Kezdőlap