Életképek

Címlap

Kenguru Matematikaverseny

A Kenguru Matematikaverseny országos eredményhirdetésére várják Ipacs Kornél 6.A (felkészít? tanár: Halász Alexandra, Brenyó Mihály), Simon Dániel Gábor 9.A (Bogdányné Pigniczki Erzsébet, Varga József), Szász Attila 7.A (Varga József), Török Ágoston 5.A (Varga József, Brenyó Mihályné) és Zsoldos László 10.A (Kiss Róbert) osztályos tanulóinkat.

A következ? megyei helyezéseket érték el a bányaisok: 1. hely - Coulibaly Patrik 11.A (Varga József); 2. hely - Bukor Tamás 7.A (Kiss Róbert, Csordás Mihály); Bogner József 8.B (Reiterné Makra Zsuzsanna); 3. hely - Hermann Dávid 12.B (Dr. Lukács Lajos); Mihalik Dániel 7.A (Varga József, Csordás Mihály); Tokovics Dávid 8.B (Reiterné Makra Zsuzsanna); 4. hely - Csongor Bálint 5.A (Halász Alexandra, Brenyó Mihályné); 6. hely - Szabó Konrád 5.A (Varga József).

Zrínyi Ilona Matematikaverseny

A tavaszi szünetben Pécsett rendezték meg a Zrínyi Ilona Matematikaverseny országos dönt?jét. Török Ágoston 5.A 14. helyezést (felkészít? tanárok: Varga József, Brenyó Mihályné), Simon Dániel Gábor 9.A 4. helyezést (Bogdányné Pigniczki Erzsébet, Varga József) ért el.

Kavics Kupa

A Budapesti Fazekas Gimnázium által rendezett országos "Kavics Kupán" Coulibaly Patrik 11.A a kecskeméti MATEGYE csapatának tagjaként hetedik helyezést ért el (felkészít? tanár: Varga József).

XXXI. Országos Disputa Verseny

2015. április 11-12-én Debrecenben rendezték meg a XXXI. Országos Disputa Versenyt, ahol bányaisok vívták a dönt?t, és a 3. helyezést is tanulóink érték el: 1. helyezés - Berta Luca, Fehér Bianka és Polacsek Zsuzsanna 9.A, 2. helyezés - Csontos Roland, Fertig Attila és Nagy Dávid 9.A, 3. helyezés - Dékány Dóra 9.A, Kellerwessel Klaus és Szakali Benedek 9.B. Egyéniben Fertig Attila 9.A 2. helyezett lett. Felkészít? tanár: Dr. Ujlaky István.

Prózaírónk sikere

Budapest V. kerülete A JÖV? V.ÁROSA címmel prózaíró pályázatot írt ki, amelyen Török Ábel 9.A I. díjban részesült.

Nemzetközi Magyar Matematika Verseny

A Szabadkán megrendezésre került Nemzetközi Magyar Matematika Versenyen nyújtott teljesítményükért Coulibaly Patrik 11.A és Simon Dániel Gábor 9.A dicséretben részesültek. Felkészít? tanár: Varga József és Bogdányné Pigniczki Erzsébet.

OKTV dönt?s eredmények

Sinkó Csaba 12.B a Fizika OKTV országos dönt?jében 25. helyezést (felkészít? tanár: Bakk János), Masir Bence 12.B az Olasz nyelv OKTV dönt?jében 10. helyezést ért el. Barta Zsolt 12.A a Történelem OKTV-n országos 15. helyezett lett (Borzákné dr. Nacsa Mária).

V. Lángész kerestetik!

Véget ért az FGSZ Zrt. 5. „Lángész kerestetik!” vetélked?je, melynek dönt?jét 2015. április 14-én tartották a vállalat siófoki székházában. A dobogó 3. fokára iskolánk KÉK LÁNG csapata állhatott fel: Balog Gerg?, Tokovics Dávid 8.B és Kovács Panna 8.A. Felkészít? tanárok: Borsós Nikolett és Korsósné Jávorka Zsuzsanna.

Országos nyelvi versenyek

Az Országos német nyelvi versenyen Csenki Csongor 7.B megyei 5. helyezést, Nemes Luca 8.B 2., Svorenj Emma 8.B 4. helyezést ért el. Felkészít? tanár: Reiss Katalin.

Az Országos angol nyelvi versenyen Németh Hédi 7.A megyei 2., Nyíri Anna Eszter 7.A 3., Varga-Fekete Dániel 7.A 4., Venyingi Fanni 7.A 5., Pászti Lilla 7.A 6. helyezett lett. Felkészít? tanár: Rebek Renáta. A nyolcadikosok között Svorenj Emma 8.B 4., Nemes Luca 8.B 5. helyezést ért el (Széki Mirella).

Nyíri Anna Eszter 7.A a Mozaik tanulmányi verseny országos dönt?jében Angol nyelv haladó (7-8. osztály) kategóriában 10. helyezést ért el.

Szakács Jen? Fizikaverseny

A Bács-Kiskun megyei Szakács Jen? Fizikaverseny dönt?jében a következ? bányais eredmények születtek:

Simon Dániel Gábor 9.A - 1. hely; Molnár Balázs 9.A - 2. hely; Finta Imre 9.B (Varga József) - 6. hely; Coulibaly Patrik Sékou 11.A - 2. hely; Marticsek Réka 11.A - 4. hely; Hermann Dávid 12.B - 2. hely; Gályász Szonja Johanna 12.A - 6.hely. Felkészít? tanár: Bakk János.

Irinyi János Kémiaverseny

A Szegeden megrendezésre került Irinyi János Országos Középiskolai Kémiaverseny országos dönt?jén Molnár Balázs 9.A 14., Simon Dániel Gábor 9.A 15. helyezést ért el. Felkészít? tanárok: Borsos Katalin és Vargáné Hajdú Mária. A rendkívül er?s és népes kategória miatt a zs?ri indokoltnak látta, hogy a gy?ztesen kívül több indulót is dicséretben részesítsen, ezek közé a fiatalok közé került be a képen látható Molnár Balázs.

Kenguru Matematikaverseny

A Kenguru Matematikaversenyen Török Ágoston 5.A (felkészít? tanár: Varga József, Brenyó Mihályné) és Simon Dániel Gábor 9.A (Bogdányné Pigniczki Erzsébet, Varga József) országos I. helyezést értek el. Zsoldos László 10.A 11. helyezett (Kiss Róbert), Szász Attila 7.A (Varga József) és Ipacs Kornél 6.A 13. helyezettek (Halász Alexandra, Brenyó Mihály) lettek.

A gy?ztesekr?l a Kecskeméti TV is beszámolt.

Simonyi Zsigmond Helyesírási Verseny

A Simonyi Zsigmond Helyesírási Verseny megyei fordulójában Zsigmond Richárd 5.B 2. helyezett (bejutott az országos dönt?be) (felkészít? tanár: Borsós Nikolett), Bugya Kamilla 6.B (Brenyóné Malustyik Zsuzsanna) 5. helyezett lett. Nyíri Anna Eszter 7.A 1. helyezést ért el, és bejutott az országos dönt?be. Zsoldos Zsuzsanna 7.A 2., Venyingi Fanni 7.A 6. helyezett lett (Brenyóné Malustyik Zsuzsanna).

Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Verseny

Iskolánk két tanulójának kutatási projektjét a 24. Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Versenyen a zs?ri dicséretben részesítette.
A versenyen bármely tudományos témában végzett kutatással lehetett indulni. A pályázatokat 2015 januárjában egy szakmai zs?ri bírálta el újszer?ség, tudományos megalapozottság, megvalósíthatóság és a várható eredmény hasznosíthatósága szempontjából. A beérkezett 112 pályamunkából 66 jutott tovább a kidolgozásra javasolt dönt?s munkák közé. A kidolgozás során többször is részeredményeket bemutató interjúkon kellet részt venni a diákoknak, majd szakmai zs?ri el?tt bemutatni és megvédeni a kidolgozott pályamunkát. Az értékelés április végén zárult és a megvalósított kutatás alapján Coulibaly Patrik és Kiss Máté 11. A pályamunkáját a zs?ri dicséretben részesítette. A kutatásuk címe: "Robotok közötti kommunikációs lehet?ségek vizsgálata"
Felkészít? tanár: Kiss Róbert.

Simon Dániel Gábor újabb sikere

Felkészít? tanár: Bakk János.

London Bridge 2015

A London Bridge angol nyelvi verseny országos dönt?jében Nyíri Anna Eszter 7.A 6. helyezést ért el. Felkészít? tanár: Rebek Renáta.

Matematika versenyeredmények

A Kalmár László Matematika Verseny megyei fordulóján elért bányais eredmények:

Török Ágoston 5.A - 2. hely, az országos dönt?be jutott (felkészít? tanárok: Varga József, Brenyó Mihályné), Zsigó Dávid 5.A - 4. hely (Varga József, Brenyó Mihályné), Kovács Hanna 5.A - 5. hely (Halász Alexandra), Mihalik Bálint - 6. hely (Varga József, Brenyó Mihályné), Szász Attila 7.A - 1. hely (Varga József), Nagy Dorottya 7.A - 3. hely (Varga József, Csordás Mihály), Mihalik Dániel 7.A - 4. hely (Varga József, Csordás Mihály), Tóth Rajmond 7.B - 5. hely (Kiss Róbert, Csordás Mihály), Hermann Péter Pál 8.B - 1. hely, országos dönt?be jutott (Reiterné Makra Zsuzsanna, Csordás Péter), Tokovics Dávid 8.B - 3. hely (Reiterné Makra Zsuzsanna).

Korábbi, a Varga Tamás Matematikaversenyen elért eredmények:

Szász Attila 7.A - megyei 1. hely, az országos dönt?ben dicséretet kapott (Varga József), Steigler Ádám 7.A - megyei 2. hely (Varga József), Hermann Péter Pál 8.B - megyei 1. hely, az országos dönt?be jutott (Reiterné Makra Zsuzsanna, Csordás Péter), Tokovics Dávid 8.B - megyei 2. hely (Reiterné Makra Zsuzsanna), Bogner József - megyei 3. hely (Reiterné Makra Zsuzsanna).

Városi anyanyelvi verseny

A Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Magyar Ilona Általános Iskolája által rendezett városi anyanyelvi és helyesíró versenyen Bugya Kamilla 6.B III. helyezést ért el. Felkészít? tanár: Brenyóné Malustyik Zsuzsanna.

Nemzetközi Magyar Matematikaverseny

Az 5-8. évfolyamok számára a 2015. április 30. és május 3. között Nagyváradon megrendezett II. Nemzetközi Magyar Matematikaversenyen Nagy Dorottya 7.A III. díjat nyert. Felkészít? tanár: Varga József és Csordás Mihály.

KÖKÉL Fordítási Verseny

Molnár Balázs 9.A nyerte meg a Középiskolai Kémiai Lapok Fordítási Verseny (Kémia idegen nyelven - Kémia német nyelven) II. fordulóját.

Alapm?veleti Verseny

2015. május 16-án rendezték meg a Marcali Mikszáth Kálmán Általános Iskola által szervezett Alapm?veleti Matematikaverseny országos dönt?jét, ahol Török Ágoston 5.A képviselte iskolánkat, és az el?kel? 11. helyezést érte el. Felkészít? tanárok: Varga József és Brenyó Mihályné).

Arany Dániel Matematikaverseny

Simon Dániel Gábor 9.A az Arany Dániel Matematikaverseny (Kezd?k II. kategória) országos dönt?jében dicséretes helyezést ért el. Felkészít? tanárok: Varga József, Pósa Lajos, Sz?cs Gábor.

Hevesy György Kémiaverseny

A Hevesy György országos kémia verseny megyei fordulójában Csörg? Dávid 8.A III. helyezést ért el. Felkészít? tanár: Borsos Katalin és Vargáné Hajdú Mária.

WRO 2015 - Katarba, a világbajnokság dönt?jére utazhatnak a bányaisok

2015.05.22-23. között az EDUTUS F?iskola szervezésében, a tatabányai "Vértes Agórája" rendezvényközpontban bonyolították le a WRO (World Robot Olympiad) nemzetközi robotika verseny magyarországi dönt?jét. A tét a világbajnokság dönt?jén való részvétel volt, amelyet az els? helyezett csapat vívhatott ki magának.
A verseny JHS (Junior High School) kategóriájában a feladat egy olyan robot megépítése és programozása volt, amely képes felderíteni környezetét és az elrejtett információk begy?jtése után, azok alapján megkeresi és összegy?jti a terepen található biztonságos leleteket, míg a károsakat a helyszínen hagyja. A robotnak minderre 2 perc állt a rendelkezésére. (Részletek: http://www.wroboto.org/ vagy http://www.tt-iroda.edutus.hu/hu/wro/2015)
Iskolánkat két csapat képviselte a versenyen. A két napos rendezvény els? napján kellett a robotot megépíteni, míg a második napon zajlottak a tesztpályákon a bemutatók. Két bemutató között 30-40 perc állt a csapatok rendelkezésére, hogy módosítsák a robot felépítését vagy a programját. A verseny nagyon izgalmasan alakult, mert csak a negyedik (utolsó) bemutató kör után alakult ki a szoros végeredmény.
Mindkét csapatunk fegyelmezett és kreatív munkájának köszönhet?en felállhatott a dobogóra. Az els? helyezett csapat ezzel kivívta a jogot, hogy Magyarországot képviselve részt vegyen a világdönt?n (2015. novemberében), amelyet Doha-ban rendeznek (Katar f?városa).
Eredmények:
Országos I. hely és részvételi lehet?ség a világdönt?n:
"IQninják" csapat: Mihalik Dániel (7.A), Nyíri Anna Eszter (7.A), Zsetkó Dávid (7.B)
Országos III. hely:
"Bármi" csapat: Kaptás Flóra (7.A), Rácz Zsombor (7.A), Venyingi Fanni (7.A)
Felkészít? tanár: Kiss Róbert.

Részletes képes beszámoló az országos dönt?r?l: https://www.youtube.com/watch?v=T46smpnM6qg

A versenyr?l a televízió is beszámolt: http://tv2.hu/musoraink/tenyek/177255_robotok_versenyeztek_tatabanyan.html

Túra az Alacsony-Tátrában

Lelkes bányaisok vettek részt május elején Szabó Ödön tanár úr vezetésével az Alacsony-Tátrába szervezett kiránduláson. Az út tavaszi túrázásnak indult, de helyette téli örömöket nyújtott a résztvev?knek. Szedresi Luca 9.A és Vidovics Gerg? 9.B beszámolója itt olvasható. Képek a Galériában!

Országos dönt?sök a bányais pólósok!

A Hírös Sport Nonprofit Kft. Kecskeméti Sportiskola vízilabda szakosztálya 2015 áprilisában rendezte meg a Kecskeméti Fürd? 25 m–es medencéjében a 2014–2015. évi SULI PÓLÓ DIÁKOLIMPIA selejtez? mérk?zéseit.
A Bányai Júlia Gimnázium csapata 1. helyezést ért el, és az országos dönt?be jutott, ahol a gy?ztes csapat elnyeri a felajánlók és a Magyar Vízilabda Szövetség által alapított Suli Póló Vándor Kupát. A csapat tagjai (5-6-7. osztályos korcsoport): Bodnár Máté, Deák Péter, Egervölgyi Tamás, Forgó János, Király Pál, Kolonics Milán, Labancz Levente, Nagy Zorka Anna és Ölvödi Soma.
Ezúton köszönjük dr. Deák Péternek, hogy szül?i és edz?i min?ségében kísérte a gyerekeket a versenyre. A diákok itt is szeretnék megköszönni edz?ik, Gyenes István és Újszászi Kornél munkáját.

 

"Magyar h?sökre emlékezünk"

A KLIK Nagyk?rösi Tankerülete és a Nagyk?rösi Kossuth Lajos Általános Iskola által szervezett "Magyar h?sökre emlékezünk" országos tanulmányi verseny Rajz fordulóján Antalfalvi Anna 7.A V. helyezést ért el. Felkészít? tanár: Sántáné Beke Anikó.

PAPÍRGY?JTÉS!!!

JÚNIUS 10. szerda

7-16 óra

Kérjük és el?re is köszönjük a tanulók és szül?k segítségét a Diákönkormányzat támogatására.

Kalmár László Matematika Verseny

A TIT Kalmár László Matematika Verseny országos dönt?jében Török Ágoston 5.A 4. helyezést ért el. Felkészít? tanárok: Varga József és Brenyó Mihályné.

Az angol felmérés eredménye

Az angol felmérés eredménye az alábbi linket tölthet? le: Eredmények

Tájékoztató a Kecskeméten működő gyülekezetek elérhetőségeiről

 

Kecskeméten működő gyülekezetek elérhetőségei

 

Gyémánt Út Buddhista Közösség Kecskeméti Meditációs Központ
6000 Kecskemét, Széchenyi krt. 7/D
Gódor Emőke kapcsolattartó
20/2499-422
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

Hetednapi Adventista Egyház Kecskemét
6000 Kecskemét, Liszt Ferenc u. 28.
Nt. Simon István lelkész
30/6643-092
Hoffer István

 

HIT Gyülekezete
1103 Budapest, Gyömrői út 69.
A Hit Gyülekezete hit- és erkölcstan oktatásának honlapja:
www.hiteserkolcstan.hu
A Hit Gyülekezete hit- és erkölcstan oktatásának videó ajánlója:
https://youtu.be/wf5abIeeF_U 
A Hit Gyülekezete hit- és erkölcstan oktatásának Facebook oldala:
https://www.facebook.com/hiteserkolcstan
A Hit Gyülekezete hit- és erkölcstan oktatásának Instagram oldala:
https://www.instagram.com/hiteserkolcstan
Képviselő: Petrőcz László 
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. 

 Kecskemét
6000 Kiskőrösi út 5.
Deák Péter gyülekezet presbitere, hit és erkölcstan tanár
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

Kecskeméti Baptista Gyülekezet
6000 Kecskemét, Szent-Györgyi Albert u. 23.
Nt. Mike Sámuel lelkipásztor
20/886-0639
Vetési Kornél kapcsolattartó
20/8861-992

 

Kecskeméti Evangélikus Egyházközség
6000 Kecskemét, Szabadság tér 3.
76/323-506
20/824-3391
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Nt. Kis János lelkész
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Nt. Hulej Enikő evangélikus lelkész
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Tájékoztató anyag:
Letöltehtő ppt-formátum: letöltés
Online is megtekinthető pdf-formátum: megtekintés

 

Kecskeméti Pünkösdi Gyülekezet
6000 Kecskemét, Klapka u. 9-11- 1. emelet
Szerdi Szilárd lelkipásztor
06 20 426 4479
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

Kecskeméti Református Egyházközség
6000 Kecskemét, Szabadság tér 7. Pf. 129.
Nt. Varga Nándor Elnöklelkész
76/500-389
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Pál Ferenc hittanoktatásért felelős lelkipásztor
06 30 205-3094

 

Kecskeméti Római Katolikus Főplébánia

6000 Kecskemét, Plébánia köz 1.
Dr. Jeney Gábor plébános
76/487-501
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Fekete Gábor diakónus
30/457-7031

 

Magyar Görög Katolikus Egyház
6000 Kecskemét, Fehér utca 1.
76/403-778
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Feczák László szervez?lelkész
30/742-6270

 

Magyarországi Jehova Tanúi Egyház
a hitoktatást saját gyülekezeteiben látja el
Csókás Ferenc városfelvigyázó
6000 Kecskemét, Ipoly utca 29.
76/320-565
Galló Zsigmond Kecskemét- Kelet Gyülekezet koordinátora
6000 Kecskemét, Brassói utca 22.

 

Ortodox Egyház
Borisz atya egyedi megbeszélések alapján fogja majd a feladatot ellátni.
Kecskemét, Széchenyi tér 9.
30/2066-748
7377-35

 

Zsidó Hitközség
nincs közvetlen kapcsolat
6000 Kecskemét, Nagykőrösi utca 8.
Prof. Dr. Grósz Andor elnök

Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége
MAZSIHISZ
Cím: Oktatási Osztály
1075 BUDAPEST
Síp utca 12.
email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Telefon: 413-55-00     254-es mellék
            413-55-78     (közvetlen)

Oktatási Osztály vezetője: Csillag Ferenc

 

 

---------------------------------------

 

Adventista hitoktatás

Baptista Hittan

Evangélikus hit- és erkölcstan

Katolikus hit- és erkölcstan

Zsidó hit- és erkölcstan

Református szórólap hittan
Református hittan plakát
Református szülői tájékoztató

Görög katolikus hitoktatás 1. oldal
Görög katolikus hitoktatás 2. oldal
Görög katolikus hitoktatási plakát

 

 

KÖZZÉTÉTELI LISTA

Folyamatban...

Évfolyamelső

A Bányai Júlia Gimnázium nevelőtestülete által alapított „Évfolyamelső" cím az iskolai teljesítményben is megmutatkozó szorgalom és tehetség elismerésére hivatott. Bízunk benne, hogy az iskolai elismerés ezen új formája további motivációt fog jelenteni diákjainknak kiemelkedő teljesítmények elérésére.

1. Az Évfolyamelső cím az iskolai teljesítményben is megmutatkozó szorgalom és tehetség elismerésére hivatott.

2. Évfolyamelső minden évfolyamon egy és csak egy tanuló lehet.

3. Az osztályfőnök a kitűnőket (annak hiányában a legjobb tanulmányi eredménnyel rendelkező tanulókat) terjeszti fel.

4. Az Évfolyamelső címet az kapja, aki szorgalma, tudásvágya, órai aktivitása, tanuláshoz való hozzáállása, tanulmányi versenyeredményei, év végi bizonyítványa alapján az évfolyamon a legjobb.

5. Rossz és változó magatartású tanuló nem lehet Évfolyamelső.

6. Az Évfolyamelső címet 5.-11. évfolyamon a tanévzáró ünnepségen, 12. évfolyamon a ballagási ünnepségen az iskola igazgatója vagy megbízottja adja át.

7. Az Évfolyamelső személyéről a(z évfolyamonként) két osztályfőnök javaslata alapján a „Kuratórium” dönt.

8. Az Évfolyamelső oklevelet és egy reprezentatív, gravírozott tollat kap ajándékba.

 

Bányai Júlia-díj

A Bányai Júlia-díj odaítélésének elvei

A díjat az iskola fennállásának 50 éves évfordulójára alapította a nevelőtestület az 1998/99. tanévben a nyolc éven át kiemelkedő tanulmányi eredményt elérő tanulók számára.
A díjat a ballagáson adja át az igazgató.
Az alábbi szempontok alapján a 12. évfolyam osztályfőnökei nyújtják be a javaslataikat a Kuratóriumnak, mely azokat véleményezi, és végleges döntéshozatalra az iskolavezetésnek terjeszti fel.

1. Tanulmányi eredménye a nyolc év folyamán 4,7 – 5,0 között volt.

2. Kiemelkedő versenyeredményekkel rendelkezik, és helyezéseit főként az utolsó négy évben érte el. (Az alsó négy évfolyamon elért eredményei is figyelembe vehetők, de nem elégségesek.)
ÉS/VAGY
Több közép- ill. felsőfokú nyelvvizsga bizonyítvánnyal rendelkezik vagy kiemelkedő tevékenységet végez a művészetek, kultúra, sport területén (néptánc, ének, hangszeres zene, képzőművészet stb).

3. Öregbíti iskolánk hírnevét.

IMIP - Éves értékelés


AZ ISKOLAI MIN?SÉGIRÁNYÍTÁSI PROGRAM ÉVES ÉRTÉKELÉSE

2011/20112. tanév

 

Az IMIP végrehajtásának éves értékelését az intézmény ellen?rzési, értékelési rendszerének összefoglalója alapján elvégeztük, melynek eredményét az alábbiakban ismertetjük.

Ebben a tanévben kiemelked? jelent?ség? feladatunk volt a XXI. Nemzetközi Magyar Matematika Verseny megrendezése, amely 2011 júniusától 2012 áprilisáig folyamatos feladatot adott.

TANULÓK

1.Tanulmányi munka

Az éves munkaterv, a pedagógiai program és a tanmenetek szerint folyamatos volt a munka. Ellen?rzése a dokumentumok (elektronikus napló, ellen?rz?k, stb.) alapján rendszeres volt. Az iskolai tanulmányi átlag 4,381,az utóbbi három évben évente kb. 0,05-dal emelkedett.

2.Tanulmányi versenyek, eredmények

Mellékeljük az ez évi versenyeredményeket, amelyek h?en tükrözik ezen a területen az IMIP-ben és a pedagógiai programban rögzített célkit?zések teljesülését (a tanév végi beszámoló melléklete).

3.Magatartás, szorgalom.

Folyamatos volt az együttm?ködés az egy osztályban tanító tanárok között. A tanév folyamán kétszer, a félévzáráskor az egy osztályban tanító tanárok konferencián egyénenként értékelték a tanulók magatartását, szorgalmát, el?menetelét, és személyiségük fejl?dését. (Magatartás átlag: 4,46, szorgalom: 4,34.)

4.Fegyelem

Amikor szükségesnek ítéljük, rendkívüli szül?i értekezletet és iskolagy?lést hívunk össze.

Azt állapíthatjuk meg, hogy az iskolai fegyelmi helyzetre folyamatosan figyelnünk kell.

Az ügyeleti rendszer folyamatosan m?ködik, naponta négy pedagógus ügyelt az óraközi szünetekben a folyosókon és az udvaron.

 

 

5.Jutalmazások (motiváció)

Évi két alkalommal, karácsonykor és a tanévzárón az iskola összes diákja el?tt oklevéllel, könyvjutalommal, az eredmények megnevezésével értékeltük tanulóink kiemelked? teljesítményét. A versenyeredményekr?l, a különböz? rendezvényeken iskolánkat képvisel? diákok teljesítményér?l az iskolai honlapon folyamatos tájékoztatást nyújtunk.

Kiemelked? tanulóink iskolai alapítványi ösztöndíjra pályázhattak, amelyet a tanévzáró ünnepségen kaptak meg. A diákok egyéb alapítványi támogatásra is pályázhattak tanulmányaik el?segítésére (pl. KöMaL el?fizetés).

A ballagáson három tanuló vehette át az iskola legmagasabb elismerését, a Bányai Júlia díjat, egy tanuló pedig Évfolyamels? díjat.

Az 5 – 11. évfolyam évfolyamels? diákja a tanévzárón vette át elismerését az iskola közössége el?tt.

Megvalósítottuk a bejáratnál a „dics?ségtáblát”, amelyre folyamatosan kikerülnek a legjobb eredmények és a legjobbak fotói.

6.Bels? mérések

A pedagógiai program szerint a 8. év végén megtartottuk matematikából és magyarból a bels? vizsgát.

7.Küls? mérések

A kompetenciamérés, melynek eredménye (a tanév végi beszámoló melléklete) mutatja, hogy iskolánk eredményei a nyolcosztályos gimnáziumok eredményeinél is jobbak.

PEDAGÓGUSOK

8.Munkaközösségi szakmai munka

Az éves munkaterv szerint folyamatos volt. Az egyes munkaközösségek vállalt feladataikat teljesítették. Pl. idegen nyelvi - m?fordító versenyek, idegen nyelvi karácsonyi party, francia délután, matematika feladatbank kialakítása az évközi mérésekhez, egységes értékelési rendszerhez, bels? méréshez, magyarból, matematikából bels? mérés,robotikából országos verseny szervezése, testnevelésb?l a mindennapos testnevelés megvalósítása (játékórák), sportnap, pontszerz? verseny matematikából, stb.

ISKOLA

9.Alapítványi támogatással folytatódott az osztálytermek kifestése, függönyök vásárlása.

10.Iskolai bels? szabályzatok

Ebben a tanévben folytattuk a bels? szabályzatunk alkalmazását, kiegészítését, finomítását, amelyben olyan szabályok találhatók, amelyek meglétét nem írja el? jogszabály, de az egységesség szellemében az iskolai életben fontosak. ABels? folyamatok szabályai dokumentum felkerült az iskola honlapjára, így a szül?k, tanulók és pedagógusok is érvényesíthetik a benne foglaltakat az iskolai élet különböz? területein.

11.Min?ségbiztosítás, intézményi önértékelés

Ebben a tanévben kiemelked? jelent?ség? feladatunk volt a XXI. Nemzetközi Magyar Matematika Verseny megrendezése, amely 2011. júniustól 2012. áprilisig folyamatos munkát adott, és az iskola elismert min?ségi munkáját mutatja. A legnagyobb feladatot a támogatók keresése jelentette.

A versenyt 2012. március 14-18 között rendeztük, amelynek lebonyolításában a matematika munkaközösség irányításával az egész tantestület részt vett.

E tanév végén elégedettségi vizsgálatot végeztünk a 12. évfolyamosok körében. 15 kérdésb?l álló kérd?ívvel és 3 kifejt?s választ igényl? kérdéssel vizsgáltuk meg az elégedettségüket a Bányaiban töltött 8 évr?l.

Terveink szerint a vizsgálatot minden évben elvégezzük.

12.Pályázatok

Az iskola a tanév folyamán több sikeres pályázatot nyújtott be.

Eredményes pályázatot nyújtottunk be „Robotika szakkör és tehetségnap” címmel a Wekerle Sándor Alapkezel?höz, melynek révén 1.000.000 Ft támogatást nyert iskolánk. (NTP-KTMK-11-0068.)

A Nemzetközi Magyar Matematikaversenyhez 2.000.000 Ft minisztériumi és 500.000 Ft részönkormányzati támogatást kaptunk.

A TÁMOP 3.1.3 – 10/2 jel? sikeres pályázat eredményeként 215 millió Ft támogatást nyert el a fenntartó természettudományos laboratórium iskolánkban történ? kialakítására és a hozzá kapcsolódó szakmai fejlesztésekre.

A Városi Támogatási Programból 100.000 Ft-ot pályáztunk az országos robotversenyünk lebonyolításához.

4.000.000 Ft érték? támogatást nyertünk a TÁMOP-3.1.7-11/2 jel? „Referencia intézményi szerepkörre történ? felkészülés a kecskeméti Bányai Júlia Gimnáziumban” cím? pályázatunkkal.

A Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kara Kutatóiskola pályázatán iskolánk 50.000 Ft támogatást nyert.

Folyamatban van a TÁMOP 3.4.3 – 11/2 jel? Iskolai tehetséggondozás cím? pályázatunk, mellyel 20.000.000 Ft támogatást szeretnénk elnyerni.

 



A tehetséggondozáshoz kapcsolódó

rendezvények, programok

 

 

Id?pont

Rendezvény, program

2011.10 – 2012.03.

Bányais pontszerz? verseny 3 – 4. osztályosok számára (4 + 1 forduló)

2011.09.23.

Robotos diákjaink programvezet?ként részt vesznek a Kutatók éjszakája programján

2011.10.11.

Iskolai m?fordító verseny angol nyelvb?l

2011.10.18.

Iskolai m?fordító verseny német nyelvb?l

2011.11.12.

Diákjaink részvétele a Hlavay József Országos Környezettudományi és M?szaki Diákkonferencián az Ember és energia szekcióban

2011.12.08.

„Meet the Scientist” – dr. Röst Gergely matematikus el?adása és természettudományos bemutató program

2011.12.16.

Vállalkozónak születni kell.” – a Demokratikus Ifjúságért Alapítvány vitanapja

2012.02.17.

Zrínyi Ilona Matematikaverseny iskolánkban

2012.03.14 – 18.

XXI. Nemzetközi Magyar Matematikaverseny iskolánk rendezésében

2012.03.31.

Kalmár László Matematikaverseny iskolánkban

2012.04.05.

Zrínyi Ilona Matematikaverseny országos dönt? iskolánkban

2012.04.21.

III. LEGO Robotprogramozó Országos Csapatverseny iskolánk rendezésében

 

 

A 2011. évi kompetenciamérés eredményeinek

értékelése, feladatok

A Tanulási környezet jelentés alapján:

az iskola épületének állaga közepes (ez a budapesti és megyeszékhelyi iskolák 55 %-ában van így);

felújítási munkák az utóbbi 10 évben nem folytak (ez a budapesti és megyeszékhelyi iskolák 75 – 80 %-ára jellemz?);

a tanulók családjának anyagi és szociális helyzete romlott (az el?z? évi 8,66-os index 7,23-ra csökkent) – ez a mutató a városi és megyeszékhelyi gimnáziumok átlagánál kicsit magasabb, de a budapesti gimnáziumok átlagát nem éri el – lényeges a csökkenés, mint tendencia;

a tanulási nehézséggel küzd? tanulók arányából képezett index iskolánkban 1,96, ami magasabb mindegyik összehasonlítási csoport indexénél (az országos átlag konfidencia intervalluma 0,93–1,16, a megyeszékhelyi gimnáziumoké 1,12–1,44, a budapestieké 0,51 – 1,07). Ennek alapvet? oka, hogy a 10. évfolyamon 2 f?, a 6. évfolyamon pedig 1 f? BTMN-es tanuló vett részt a mérésben;

kiemelt figyelmet érdemel, hogy a fegyelemre vonatkozó index értéke -4, a motivációra vonatkozó index 2. Erre fokozott figyelmet kell fordítani annak ellenére is, hogy a mérés kapcsán az erre vonatkozó adatok szubjektív megítéléseken is alapulnak (vagyis ha magasabb az elvárás, akkor alacsonyabb értéket kapott ez a terület az értékeléskor).

Az Összefoglaló jelentés alapján:

A telephely létszámadatai csak annyiban érdekesek, hogy családi háttér indexe (CSH-indexe) elegend? számú tanulónak van, így a részletes elemzésben figyelembe tudták venni ezt is, illetve jelzi, hogy az egyes évfolyamokon 1–2 hiányzó tanuló volt a méréskor.

Fontos megjegyezni, hogy a 6. évfolyamon viszonylag alacsonyabb (77,6 %) azoknak a tanulóknak a száma, akik CSH index-szel rendelkeznek, vagyis értékelhet? módon kitöltve visszahozták a háttér kérd?ívet. (a 8. és a 10. évfolyamon 94 – 95 %).

Az átlageredmények táblázataigen szép képet mutat. Az összehasonlításban az országos átlaghoz, a nyolcosztályos gimnáziumok átlagához és a nagy nyolcosztályos gimnáziumok (legalább 108 tanuló a három évfolyamon) átlagához hasonlítják a mi eredményeinket. Mindegyikt?l szignifikánsan jobb eredményt értünk el.

A telephely eredménye a tanulók CSH-indexének tükrében táblázat azt mutatja, hogy ha az ország összes iskolájában a mi diákjainknak megfelel? CSH-indexszel rendelkez? diákok eredményeit nézzük, akkor minden évfolyamon mindkét kompetenciaterületen szignifikánsan jobb eredményt értek el diákjaink. A nyolcosztályos gimnáziumokhoz viszonyítva matematikából a 8. és 10. évfolyamon valamint szövegértésb?l a 6. évfolyamon a képzési forma alapján elvárható eredményt érték el diákjaink, matematikából a 6. és szövegértésb?l a 8. és 10. évfolyamon pedig jobbat.

A telephely eredményei a tanulók korábbi eredményének tükrébentáblázat szerint a tényleges eredmény az országos eredmények alapján várhatónál jobb (kivéve a 8. évfolyamon a szövegértés eredményt, ahol a várhatóval megegyezik), a nyolcosztályos gimnáziumok várható eredményével általában megegyezik, kivéve a 10. évfolyamon a szövegértést, ami a várható eredménynél jobb. Összességében a tanulók korábbi eredménye alapján elvárható, vagy annál jobb teljesítményt produkáltak diákjaink.

A telephely eredménye az eddigi kompetenciamérésekbentáblázataazt mutatja, hogy matematikából a 2011. évi 8. évfolyam gyengébb eredményt ért el, mint a 2010. évi 8. évfolyam, valamint szövegértésb?l a 6. évfolyam gyengébb eredményt ért el, mint a 2008. és a 2009. évi. Ugyancsak szövegértésb?l a 8. évfolyam eredménye viszont jelent?sen jobb, mint a 2010. évi évfolyamé. Ezek az összehasonlítások viszonylag keveset jelentenek, hiszen a különböz? évfolyamok összetétele jelent?sen különbözhet. Ugyanakkor nem tapasztalható tendenciaszer? javulás vagy romlás az évfolyamok között.

Az alapszintet el nem ér? tanulók aránya táblázat azt mutatja, hogy a 8. évfolyamon matematikából volt 3 %-nyi (2 f?) olyan tanulónk, akiknek képességszintje nem érte el az alapszintet. (Egyikük jelenleg már külföldön tanul.)

Az iskolánk eredményénél szignifikánsan jobb eredményt elért telephelyek száma:

 

 

Évf.

Jobb eredményt elért telephelyek száma (összes telephelyek száma)

 

Országosan

Nyolcosztályos gimnáziumok között

Nagy nyolcosztályos gimnáziumok között

Matematika

6.

21 (2710-b?l)

5 (89-b?l)

1 (33-ból)

8.

50 (2790-b?l)

12 (93-ból)

7 (33-ból)

10.

24 (1670-b?l)

9 (87-b?l)

5 (32-b?l)

Szövegértés

6.

7 (2710-b?l)

6 (89-b?l)

2 (33-ból)

8.

9 (2790-b?l)

4 (93-ból)

2 (33-ból)

10.

14 (1670-b?l)

7 (87-b?l)

3 (32-b?l)

 

 

Az egyes képességszinteken lév? tanulók aránya:

 

 

 

Évf.

Az adott képességszinten lév? tanulók aránya (%)

 

2.

3.

4.

5.

6.

7.

Matematika

6.

0

4,5

38,8

38,8

13,4

4,5

8.

1,5

1,5

13,6

43,9

30,3

9,1

10.

0

0

3,1

33,8

38,5

24,6

Szövegértés

6.

0

4,5

26,9

49,3

10,4

9,0

8.

0

0

6,1

16,7

63,6

13,6

10.

0

0

0

12,3

49,2

38,5

 

 

(A 6. évfolyamon a 3. képességszint, a 8. és 10. évfolyamon a 4. képességszint az alapszint.)

 

Feladatok:

A tanulók anyagi, szociális helyzete romlásának következményeire az iskolai nevelési-oktatási folyamatban fokozott figyelmet kell fordítanunk.

Er?sítenünk kell a tanulók motivációját, illetve a fegyelmet, ez segíthet az eredmények további javításában.

A felmérésekkor fokozott figyelmet kell fordítanunk a szül?i kérd?ívek begy?jtésére, ez alapozhatja meg a CSH-index teljesebb kör? értékelését, az eredmények kiértékelésekor a figyelembe vételét.

Az egyes évfolyamok átlagos eredményei jók, a figyelmet a pozitív és negatív irányban kiemelked? tanulókra kell fordítani.

=Az alapszintet el nem ér? tanulók (jelenleg már csak 1 f?), illetve a közvetlenül az alapszint feletti eredményt elér? tanulók felzárkóztatására, képességeinek fejlesztésére külön figyelmet kell fordítani.

=A kiemelked? képesség? tanulók további fejlesztése, számukra szakköri lehet?ségek biztosítása.

Az iskolai min?ségirányítási programhoz kapcsolódó intézkedési terv szerint a 2010. évi kompetenciamérés eredményét az I. félévi nevel?testületi értekezleten (2011. november 8.) dolgozta fel részletesen a testület. A 2011. évi mérés kiértékelése után a feladatok a tanévzáró értekezleten elfogadásra kerül? intézkedési terv részét képezik majd.

 

 

 

 

 

 


Intézkedési terv

a 2012/2013. tanévre

(az el?z? évben megfogalmazott célkit?zések megvalósításának folytatása, néhány új feladattal kiegészítve)

Az Intézkedési tervet a nevel?testület elfogadta, megállapodott abban, hogy ahol még szükséges, a következ? tanév elején a részleteket kidolgozza.

Határid? a részletek kidolgozására: 2012. szeptember 30.

Megvalósítás: 2012/2013. tanévt?l a határid?ig kidolgozott részletek alapján.

Felel?s: min?ségbiztosítási csoport

1.Díszítés, tisztaság

·Továbbra is kérjük és várjuk a szül?k segítségét a tantermek kifestéséhez

·A tantermekben a hátsó faliújság legyen informatív és esztétikus minden osztályban (pl. programok, kultúra). Az osztályf?nökök biztassák a diákokat erre.

·A tantermek napközbeni tisztaságára figyeljen minden szaktanár, ha szükséges, tegye szóvá az osztályban. Az elektronikus naplóba jegyezze be a kirívó rendetlenséget.

·Készítsünk pontozási rendszert az osztálytermek esztétikusságának értékelésére.

·Javítani kell az együttm?ködést a takarító céggel.

2.Személyes tör?dés

·Tudatosítani kell a tanulókkal, hogy a nevel?testület elvként vallja, hogy tanórákon és azon kívül is tör?dik a diáksággal.

·Felmérés a személyes tör?déssel kapcsolatosan (bels? kérd?ív alapján).

3.Fegyelmezettség

·A tantestületnek egységes alapelveket kell vallania e téren.

·Ezeket következetesen kell alkalmazni.

·Ugyanazon vétségért ugyanazt a büntetést kell adni.

·A magatartás és szorgalom elbírálásának elvi ajánlását mindenki ismerje, és lehet?leg tartsa szem el?tt az értékelésnél.

·A hiányzásokat precízen adminisztrálni kell és a törvényi kötelezettséget betartani.

·A tanulók fegyelmezettségével kapcsolatban sok probléma merült fel az utóbbi id?ben. A kollégák igen sok fegyelmezési módszert alkalmaznak. Munkaértekezleten folytatjuk a megbeszélést, a szükséges teend?k és a módszerek kidolgozását.

4.Érdekl?dés felkeltése

·Alkalmazzuk bátran továbbra is a motiváció érdekében a dicséretet, a pozitív meger?sítést, mint módszert. Még jobban hangsúlyozzuk azt az elvet, hogy ”Amit megtanulsz, azt nem vehetik el t?led”.

·Törekedjünk annak az érzésnek a megismertetésére, hogy a tanulás, a tudás örömet is jelenthet, okozhat.

·Továbbra is készüljenek fotók az eredményesen szerepl? tanulókról és a bejáratnál az „Akikre büszkék vagyunk” vitrinben kerüljenek bemutatásra eredményeikkel együtt.

·Ahhoz, hogy a diákság minél jobban elfogadja a követelményeinket, szembesíteni kell ?ket az érettségi utáni elvárásokkal (pl. elhelyezkedési lehet?ségek, problémák, pályakezdés, családalapítás nehézségei). Ehhez vegyük igénybe küls? el?adók segítségét is. Építsük be a témát az osztályf?nöki órákba, Bányais napba stb.

5.A kompetenciamérés eredményeinek vizsgálata

A kompetenciamérés eredményeit az érintett szakmák megvizsgálják, az eredményeket a nevel?testülettel ismertetik.

Határid?: 2013. február 28.Felel?sök: magyar és matematika munkaközösségek

A munkaközösségek megvizsgálják, hogy saját területükön a kompetenciamérés eredményib?l levonható következtetések milyen módon hasznosíthatók, milyen változtatásokra van szükség az egyes kompetencia területeken a fejlesztéshez.

Határid?: 2013. április 15.Felel?sök: minden további munkaközösség

6.A bels? mérések folytatása

Határid?:2013. június 15.Felel?s: munkaközösségek

7.A diákok elégedettségének mérése

A tanév végén készüljön felmérés arról, hogy a diákok mennyire elégedettek a tanév ?ket érint? programjaival, valamint a nyolc éves oktatás és nevelés kapcsán kérdezzük meg a végz?sök véleményét a nyolcosztályos képzésr?l, programról.

Határid?: 2013. június 20.Felel?s: iskolavezetés és min?ségbiztosítási csoport

 

 

Ön itt van: Kezdőlap