Kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium Robotika Csoport 

 

 
Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzatának támogatásával
 

Időpont: 2017. április 8.

Helyszín: Kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium, 6000 Kecskemét, Nyíri u. 11.

GPS: 46.908576, 19.680897


Média megjelenések és marketing

Gong rádió - előzetes beharangozó interjú (mp3 hanganyag) - Műsorvezető, szerkesztő: B. Radics Kata

1. rész: Robotika konferencia 1. - Mozaik, 2017.04.04.

2. rész: Robotika konferencia 2. - Mozaik, 2017.04.04.

Portálok, weblapok, online híradások

Hírös.hu (2017.04.08): http://hiros.hu/robotika-ovodatol-egyetemig-–-a-digitalis-oktatas-kremje-a-banyaiban

Bács-Kiskun Megye Online (2017.04.09): http://www.baon.hu/bacs-kiskun/kozelet/a-robotikarol-es-az-oktatasrol-szolt-a-konferencia-719150/

Kecskemét Online (2017.04.09): http://keol.hu/kecskemet/robotika-ovodatol-egyetemig-konferencia-es-tehetsegnap-a-banyaiban

Helyiválasz (2017.04.09): http://helyivalasz.hu/bacs-kiskun-megye/robotika-ovodatol-egyetemig-konferencia-es-tehetsegnap-a-banyaiban

Kecskeméti Napló (2017.04.09): http://kecskemeti.naplo.online/archivum/fb8d38a63c269b4c5a4436f954027fb0615e5285/share/

Oktatási Hivatal (2017.03.10): https://www.oktatas.hu/kozneveles/pok/szeged/robotika_konferencia/

Neumann János Számítógép-tudományi Társaság (2017.03.16): http://njszt.hu/sites/default/files/njszt_hirlevel_274sz.__2017.03.16.pdf

Konferencia nyitó videó

Statikus háttérkép (pptx)

Nyitó videó (mp4)


Az előadások letölthető prezentációi


Délelőtti plenáris előadások

Singer Péter - Digitális Oktatási környezet megteremtésére irányuló kormányzati törekvések

Dr. Ábrahám László - Óvodától az űrtechnológiáig - az NI mentor programja

Kopasz Anikó - LEGO oktatási módszertan és LEGO tananyagok

Dr. Lukács Pál - Hogyan tegyük trendivé a természettudományos tárgyakat az óvodától az egyetemig?

Dr. Dőry Tibor - A Mobilis Lego mentor – versenyrendező – csapatfelkészítő – hálózatépítő tevékenységének a bemutatása

Kiss Róbert - Tudomány vagy játék?

Dr. Pásztor Attila - Innovatív eszközökkel és módszerekkel támogatott programozás oktatás rövid és hosszú távú hatásvizsgálata

Kiss Ádám - Egyetemi robotika, hallgatói szemmel

Kurucz Balázs - Mit tanul a gyerek a robotversenyeken - egy apa szemével


Délutáni 4. szekció előadásai

Ecsedi Boglárka Hajdúböszörményi Robotika Tehetséggondozó Műhely bemutatása

Forgács Benjámin Intelligens Városirányítási Rendszer

Kocsis Mátyás Vízkeménység megszüntetése autonóm módon működő robotokkal

Kaptás Flóra, Rácz Zsombor Rajintelligencia alapú terepfelderítés

Nyíri Anna Eszter, Mihalik DánielMarsjáró robot szimuláció MINDSTORMS NXT robotokkal

Hegedűs András, Varga ÁkosMűködő Smart Home modell

Finta Imre, Szakali Benedek Smart Truck Swarm Modell

Kurucz Márton, Fey Mihály, Umann DávidLegó flipper


Délutáni 3. szekció


Délutáni 2. szekció letölthető anyaga

LEGO WeDo - 4-es projekt - Frog's Metamorphosis   
 

Délutáni 1. szekció letölthető anyagai

MoreToMath


MoreToMath_57_60.pdf
MoreToMath_72_74.pdf
MoreToMath_79_82.pdf

 

Program


10.00-13.15 Plenáris program

10.00 Vendégek köszöntése – Dr. Lukács Lajos (Bányai Júlia Gimnázium, intézményvezető)

10.05 A konferencia megnyitása – Szemereyné Pataki Klaudia (KMJV Polgármestere)

10.15-től szakmai előadások

- Digitális Oktatási környezet megteremtésére irányuló kormányzati törekvések

Czunyiné dr. Bertalan Judit (digitális tartalomfejlesztésért felelős kormánybiztos)

Singer Péter (köznevelési államtitkárság, tartalom- és módszertanfejlesztési osztályvezető)

- Óvodától az űrtechnológiáig - az NI mentor programja

Dr. Ábrahám László (National Instruments Hungary Kft., ügyvezető igazgató, Debrecen)

- LEGO oktatási módszertan és LEGO tananyagok

Kopasz Anikó (H-Didakt Kft, ügyvezető igazgató, Budapest)

- Hogyan tegyük trendivé a természettudományos tárgyakat az óvodától az egyetemig?

Dr. Lukács Pál (Pallasz Athéné Egyetem, Járműtechnológia tanszék, tanszékvezető főiskolai tanár, Kecskemét)

- A Mobilis Lego mentor – versenyrendező – csapatfelkészítő – hálózatépítő tevékenységének a bemutatása

Dr. Dőry Tibor (Mobilis Központ, ügyvezető igazgató, Győr)

11.30-tól Kávészünet

12.00 – 13.15 Szakmai előadások

- Tudomány vagy játék?

Kiss Róbert (Bányai Júlia Gimnázium, okleveles középiskolai mestertanár, Kecskemét)

- Innovatív eszközökkel és módszerekkel támogatott programozás oktatás rövid és hosszú távú hatásvizsgálata

Dr. Pásztor Attila (PAE GAMF Kar, főiskolai tanár, Kecskemét)

- IVSZ a digitális oktatásért

Tisza Géza (Informatikai Vállalkozások Szövetsége, oktatási szakértő, Budapest)

- Egyetemi robotika, hallgatói szemmel

Kiss Ádám (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BSc Hallgató, Budapest)

- Mit tanul a gyerek a robotversenyeken - egy apa szemével

Kurucz Balázs (ARDE Hungary Kft. / Fazekas RoboTeam, Ügyvezető / Coach)

13.15-14.00 Ebéd, állófogadás

14.00-15.30 Interaktív szekció programok

Bemutató foglalkozások, műhelymunka

1. szekció: LEGO MatekMoreToMath (általános iskola alsó tagozat)

A foglalkozást vezeti: Szőkéné Küri Zsuzsa

2. szekció: LEGO WeDo (általános iskola alsó tagozat)

A foglalkozást vezeti: Kiss Róbert

3. szekció: LEGO MINDSTORMS (általános iskola felső tagozat, középiskola)

A foglalkozást vezeti: Halász Alexandra, Krett György

4. szekció: LEGO robotika (középiskola)

Moderátor: Máthé Ildikó

Hajdúböszörményi Robotika Műhely, vezető mentor: Oláh Tibor (Hajdúböszörményi Bocskai István Gimnázium)

-    Ecsedi Boglárka – Hajdúböszörményi Robotika Tehetséggondozó Műhely bemutatása

-    Forgács Benjámin – Intelligens Városirányítási Rendszer

-    Kocsis Mátyás – Vízkeménység megszüntetése autonóm módon működő robotokkal

Kecskeméti Robotika Műhely, vezető mentor: Kiss Róbert (Kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium)

-    Kaptás Flóra, Rácz Zsombor – Rajintelligencia alapú terepfelderítés

-    Nyíri Anna Eszter, Mihalik Dániel – Marsjáró robot szimuláció MINDSTORMS NXT robotokkal

-    Hegedűs András, Varga Ákos – Működő Smart Home modell

-    Finta Imre, Szakali Benedek – Smart Truck Swarm Modell

Soproni Robotika Műhely, vezető mentor: Lang Ágota (Soproni Széchenyi István Gimnázium)

-    Lang Ágota és diákjai – Mi fér bele egy "Robotika szakkör"-be? Kilenc év robotika legfontosabb projektjei

Csongrádi Robotika Műhely, vezető mentor: Gilicze Tamás és Giliczéné László Kókai Mária (Csongrádi Batsányi János Gimnázium)

-    Gilicze Tamás – Út a LEGO robotoktól a saját készítésű robotokig

-    Gilicze Kristóf – RoboCup2016

Budapesti Robotika Műhely, vezető mentor: Karsai Zsuzsanna (Budapesti Fazekas Mihály Gimnázium)

-    Kurucz Mártom, Fey Mihály, Umann Dávid – Legó flipper

15.45 A konferencia zárása


Az előadások tartalmi összefoglalói

Plenáris program - délelőtt


Óvodától az űrtechnológiáig - az NI mentor programja Dr. Ábrahám László
(National Instruments Hungary Kft., ügyvezető igazgató, Debrecen)


NI HUngary Kft.
http://hungary.ni.com/debrecen

A mai világ mérnökei olyan nagy problémák megoldásán dolgoznak, mint a fúziós energia hasznosítása vagy az agyműködés mélyebb megismerése, mégis azt látja a legtöbb mérnököket foglalkoztató cég, hogy nehéz a megfelelő mennyiségben és minőségben új munkaerőt találni. Ennek a kettősségnek a hátterét és a probléma egy lehetséges megoldását járjuk körbe az előadás alatt.

 

LEGO oktatási módszertan és LEGO tananyagok Kopasz Anikó
(H-Didakt Kft, ügyvezető igazgató, Budapest)
H-Didakt Kft.
http://hdidakt.hu/

A LEGO Education által kifejlesztett oktatási szemlélet és módszertan lényege, hogy azon kompetenciák fejlesztésére koncentrál, amikre biztosan szüksége lesz munkakezdéskor a ma még iskolapadban ülő gyerekeknek. Olyan eszközökön keresztül fejleszti ezen kompetenciákat, amik közel állnak a gyerekekhez, ami motiválja őket, és amiben sikerélményekhez juthatnak a kevésbé tehetségesek és a nagyon ügyesek is.

 

Hogyan tegyük trendivé a természettudományos tárgyakat az óvodától az egyetemig? Dr. Lukács Pál
(Pallasz Athéné Egyetem, Járműtechnológia tanszék, tanszékvezető főiskolai tanár, Kecskemét)
Pallasz Athéné Egyetem
http://gamf.uni-pae.hu/kezdolap

Az elmúlt évtizedekben jelentősen leértékelődött a természettudományos tárgyak szeretete, tisztelete Magyarországon. Az oktatási rendszer alsóbb szintjeiről a fiatalok egyre hiányosabb tudással kerülnek fel az egyetemekig, ahol jelentős felzárkóztató tevékenységre van szükség az elmaradt ismeretek pótlására. Az ország gazdasági fejlődéséhez, a jövőbeli trendekhez való megfelelő igazodáshoz feltétlenül szükség van a matematika, fizika, kémia, egyéb természettudományos tárgyak újbóli megszerettetésére. Az előadás megpróbálja számba venni azokat a szükséges lépéseket, amelyek okvetlenül szükségesek a rendszer jelenlegi működésének átalakításához, a természettudományos oktatás újbóli trendivé tételéhez.

A Mobilis Lego mentor – versenyrendező – csapatfelkészítő – hálózatépítő tevékenységének a bemutatása Dr. Dőry Tibor
(Mobilis Központ, ügyvezető igazgató, Győr)
Mobilis Központ, Győr
http://www.mobilis-gyor.hu/

A Mobilis, mint „science center” küldetésének meghatározó része az automatizálás, robotizáció és a jövő technológiáinak élményszerű bemutatása, valamint a diákok és szülők – iskolák – gazdasági élet közötti kapcsolatok szervezése. Az előadásban kifejtésre kerül a Mobilis hálózatépítő és mentor szerepe, hiszen felismertük, hogy a Lego szakkörök és az FLL versenyek kiváló eszközt jelentenek a műszaki pályaorientációhoz. Mentor programunk keretében egy helyi vállalat (Nemak) anyagi támogatást nyújt a térségben található iskolai csapatok számára az eszközbeszerzéshez és versenyeztetéshez, cserébe láthatóságot és közvetlen csatornát kap az iskolához. A Mobilis mint csapatfelkészítő évek óta Lego robot programozó szakköröket tart és segíti a csapatok felkészülését a regionális versenyeken. A Mobilis mint versenyrendező két tanulóév (zsűrizés, bíráskodás regionális és nemzetközi FLL versenyeken) után rendezte meg az első győri regionális versenyt 2016. decemberében, aminek tapasztalataival és a jövőre vonatkozó kitekintéssel zárul az előadás.

 

Tudomány vagy játék? Kiss Róbert
(Bányai Júlia Gimnázium, okleveles középiskolai mestertanár, Kecskemét)
Bányai Júlia Gimnázium
http://banyai-kkt.sulinet.hu/

A robotika, a XXI. század vitathatatlanul egyik vezető kutatási területe. A középiskolai oktatásban is megvan a szerepe, hiszen a műszaki és informatikai kompetenciafejlesztés és problémamegoldás olyan eszköze lehet, amely megfelelő alapozást adhat a későbbi tudományos célok felé. Elegendő csak a következő fogalmakra gondolni: rajintelligencia, okos otthon, térinformatika. Ha ezeket definiálni kellene egy átlagos felhasználónak, akkor nehezen tudná a lényeget megfogalmazni. Ugyanakkor a műszaki és informatikai kutatásokban a XXI. század jelentős fejlesztési irányairól van szó. Úgy tűnhet a középiskolai oktatás tartalmától nagyon távol állnak mindezek. Be lehet-e építeni középiskolai gyakorlati projekteken keresztül a tartalmukat az oktatásba? Van-e hozzá eszköz, módszertan, megfelelő tanulói tudás? Milyen hatása lehet mindennek a későbbi karrier, pályaválasztás szempontjából? A nemzetközi gyakorlatban már közel 20 éves hagyománya van a robotika versenyeknek, amelyek 50-60 ország 20-30 ezer diákcsapatát mozgósítják. A nemzetközi versenykoncepciók sok esetben eltérnek a hagyományos magyarországi versenyektől, mind felépítésükben, mind tartalmukban. Az előadás mindezeket gyakorlati példákon keresztül mutatja be.

Innovatív eszközökkel és módszerekkel támogatott programozás oktatás rövid és hosszú távú hatásvizsgálata Dr. Pásztor Attila
(PAE GAMF Kar, főiskolai tanár, Kecskemét)
Pallasz Athéné Egyetem
http://gamf.uni-pae.hu/kezdolap

A prezentáció azt mutatja be, hogy milyen új eszközöket és módszereket használunk a Pallasz Athéné Egyetem GAMF karán a kezdők programozás oktatásában. Bemutatom, hogy milyen negatív hatásokkal kell megküzdeniük a kezdő programozást tanuló hallgatóknak. A tapasztalatokat összevetettem a hasonló témában, külföldön lezajlott kísérletek eredményeivel. A negatív hatások „kiküszöbölésére” a programozás tanulás hagyományos módszerei mellett új eszközöket is használunk, mint a programozható RCX, NXT és EV3 robotokat, valamint szakítva a behaviorista oktatási módszerrel, óráinkon konstruktív oktatási módszerként a projektoktatást is bevezettünk. Egy tanítási szemeszter után azt mértük, hogy milyen hatással használhatóak fel a megváltozott tanulási környezetben a robotok, s az eredményesebb tanulási-tanítási folyamathoz társított tanítási stratégiák, tanulásszervezési módok, munkaformák és eszközök milyen hatással voltak a tanulók alapvető programozói tudására és készségeire, hogyan változtatták meg a tantárgy iránti attitűdöket, a programozási énképet, mint tanulási motívumot. A kutatást ugyanazon a mintán folytattuk két év múlva is, vizsgálva, hogy hosszútávon milyen előnyök származhatnak az új eszközök és módszerek alkalmazásából.

 

IVSZ a digitális oktatásért Tisza Géza
(Informatikai Vállalkozások Szövetsége, oktatási szakértő, Budapest)
IVSZ
http://ivsz.hu/

Ma már nem számít túl merésznek, ha azt mondjuk: a jövőben minden munkahely digitális munkahely lesz, és minden munkavállaló informatikus, de legalábbis magas szintű informatikai ismeretekkel, digitális kompetenciával kell rendelkezzen. Mert az olyan feladatokat, amihez majd ez nem kell, robotok végzik el. Az Informatikai Vállalkozások Szövetségének az utánpótlás okán elemi érdeke az oktatásban a digitális kompetenciafejlesztés színvonalának emelése, kiemelten az, hogy az algoritmizálás, a programozás a jelenleginél sokkal hangsúlyosabban legyen része az informatika oktatásnak. Éppen ezért elkötelezett abban, hogy ezen a területen előremutató programokat hívjon életre, létezőket ösztönözzön, támogasson. Ilyen esemény a Digitális Témahét vagy az EU CodeWeek, ilyen törekvés Magyarország Digitális Oktatási Stratégiája vagy a közelmúltban elkészült Informatikai Kerettanterv Javaslatcsomag. Az előadáson az előbbi programokról, főként azok alapvetéseiről lesz szó.

 

Egyetemi robotika, hallgatói szemmel Kiss Ádám
(Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BSc Hallgató, Budapest)
Ream Forward - WRO
https://twitter.com/fw_team

Ahogy a robotika egyre prominensebb helyet kap mindennapi életünkben, úgy fut fel a robotika felsőoktatásba integrálása is. Az elmúlt évben egy nagy költségvetésű felkészülés végén a magyar delegáció tagjaként Indiába utaztam, hogy képviseljem hazánkat a World Robot Olympiad világversenyen. A felkészülés valamint a külföldi tapasztalatok perspektívába helyezték az itthoni egyetemi robotika és informatika oktatást. Előadásomban a hazai és külföldi mérnökképzés különbségeit tervezem bemutatni a projektfelkészülésen át. Ezen felül a hallgatóság mélyebb betekintést nyerhet egy sikeres versenyfelkészülés technikai és szervezésbeli részleteibe.

 

Mit tanul a gyerek a robotversenyeken - egy apa szemével Kurucz Balázs
(ARDE Hungary Kft. / Fazekas RoboTeam, Ügyvezető / Coach)
ARDE Hungary Kft.
http://www.arde.hu/

A fiam révén 2014 óta ismerkedek a magyarországi robot és robotprogramozó versenyekkel. 4 év alatt 5 különféle lebonyolítású és szabályzatú versenyen vettünk rész, 20 különböző fordulóban. Trénerként végigkísértem a csapat felkészülését és ott is voltam a versenyeken. Tanárként végeztem, mániám az edutainment. A fiamon közvetlenül tapasztalom, hogy az átlag magyar tanulóhoz képest miben és mennyivel tud többet a robotversenyek révén. Az előadásban ezt osztom meg, hogy miért érdemes a gyerekeknek robotszakkörre és robotversenyekre járni.

 


Interaktív szekció program - délután


A LEGO EDUCATION olyan, tanulást segítő megoldásokat fejleszt, melyek betekintést nyújtanak tudomány és technológia rövid történetébe, miközben a tanulás folyamatát egy élménnyé teszik. Az oktatási eszközök úgy készültek, hogy a kísérletekben résztvevő diákok aktív közreműködésüknek köszönhetően első kézből, saját bőrükön szerzett tapasztalatokkal fejlesszék a szerkezetekkel, azok működésével valamint a matematikával, programozási technikákkal kapcsolatos ismereteiket.

1. szekció: LEGO Matek MoreToMath

(általános iskola alsó tagozat)

A matematika problémák nehezen fogalmazhatók meg kisgyermekek számára. Gyakran okoz gondot, hogy az elvont gondolkodás, hogyan építhető be a problémamegoldó folyamatba. Ez az innovatív oktatási eszköz és módszer a jól ismert LEGO kockát hívja segítségül, hogy az elvont matematikát kézzelfoghatóvá tehessük.

MoreToMath

https://www.youtube.com/watch?v=F8eDAvK-Spw

https://www.youtube.com/watch?v=xBhpPkRtkEY

2. szekció: LEGO WeDo

(általános iskola alsó tagozat)

Az oktatási eszköz olyan tudományos projekteket tartalmaz, amelyeknek segítségével a diákok testközelből is megismerkedhetnek a mérnöki gondolkodás valamint a programozás alapjaival. A WeDo 2.0 tananyagával a diákok fejlesztik a problémamegoldó készségüket valamint saját egyedi megoldást dolgozhatnak ki maguknak, amivel belépnek a felfedezések világába.

WeDo

https://www.youtube.com/watch?v=bChj1Tx4SGc

3. szekció: LEGO MINDSTORMS

(általános iskola felső tagozat, középiskola)

1998-ban a LEGO Csoport forradalmasította a népszerű oktató robotok világát egy úttörő elgondoláson alapuló termékkel a LEGO MINDSTORMS-szal. Az elképzelés lényege az intelligens LEGO Tégla, mely lehetővé tette a használóknak, hogy ne csak építsék, hanem programozzák és mozgassák is a robotokat.
A kezdetek óta a LEGO MINDSTORMS iskolai verziója, már több százezer diáknak segített megérteni a tudomány, a technológia, a mérnöki fogalmak valamint a matematika rejtelmeit. Az eredeti LEGO élmény és az ösztönzően ható ROBOLAB programozás találkozása új fejezetet nyit a tradicionális oktatás történetében.
Ma több mint 25000 intézmény használja a LEGO MINDSTORMS iskolai csomagját világszerte az általános iskoláktól az egyetemekig bezárólag.

LEGO MINDSTORMS

https://www.youtube.com/watch?v=NNfMrQGRZgQ

4. szekció: LEGO robotika

(általános- és középiskola)

Haladó középiskolai műszaki projektekből láthat ízelítőt a látogató. Magyarország kiemelt robotika oktatással foglalkozó műhelyeinek tehetséges diákjai mutatkoznak be, olyan gyakorlatilag kivitelezett projekteken keresztül, amelyek informatikai, műszaki és természettudományos hátterének profizmusa a laikus érdeklődőt valószínűleg ámulatba ejti. Pedig csak a természettudományban kódolt csoda jelenik meg a tehetségek tolmácsolásában.

Hajdúböszörményi Robotika Tehetséggondozó Műhely bemutatása

A több éve sikerrel működő Robotika Műhely nevéhez fűződik az országos hatókörű Robotolimpia verseny szervezése, valamint az Országos Robotprogramozó csapatverseny egyik szervező intézménye.


Hajdúböszörményi Bocskai István Gimnázium
Intelligens Városirányítási Rendszer

Egy olyan közlekedésirányítási rendszer modellje képezi a projekt alapját, amely a forgalom gyorsítását tűzte ki célul. Az autonóm autókat az intelligens városirányító központtal (Electronical Driving Intelligence in Town) való kommunikáció teszi alkalmassá az útkereszteződéseken történő gyors áthaladásra.

     
Hajdúböszörményi Bocskai István Gimnázium
Vízkeménység megszüntetése autonóm módon működő robotokkal

A projektben létrehozott rendszerben önállóan működő MINDSTORMS robotok vizsgálják és szüntetik meg a víz keménységét. Szenzoraikkal mérnek, motorokkal adagolják a vegyszereket és automata módon keverik a folyadékrendszert.

     
Hajdúböszörményi Bocskai István Gimnázium
Rajintelligencia alapú terepfelderítés

A projektben olyan robotok szerepelnek melyek egy szennyezett terület keresését és kármentesítését rajként oldják meg. A projekt az azonos programokkal rendelkező robotok kommunikációjára épül.

     
Kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium
Marsjáró robot szimuláció MINDSTORMS NXT robotokkal

Egy olyan szituációt mutatunk be, amelyben egy robot a Mars felszínén nem képes tájékozódni, ezért egy műhold feltérképezi környezetét. Az információkat továbbítja a központnak, ahol ezek alapján kiszámítják a legoptimálisabb útvonalat, amelyen a robot végighalad. A marsjáró robot mozgását és a műholddal, illetve a bázissal való kommunikációját modelleztük.

     
Kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium
Működő Smart Home modell

Az előadás a jövő házairól, a Smart Home-okról szól. Bemutat egy működő modellt a gazdaságos és energiatakarékos háztartások felé. A Smart Home építése LEGO robotok kommunikációjára épülő eszközöket használ.

    
Kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium
Smart Truck Swarm Modell

A modell egy olyan kamionrajt valósít meg, amelynek tagjai automatikusan, emberi beavatkozás nélkül képesek követni az előttük haladó másik kamiont, így az ún. road train-ekhez hasonló kamionrajt alkotnak. A kamionok között automatikus bluetooth alapú kommunikációs kapcsolat van.

     
Kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium
Mi fér bele egy "Robotika szakkör"-be?

Az előadás (is) egy rövid összefoglalása az elmúlt 9 évnek: mi minden történt iskolánkban robotika címszó alatt, amióta megvettük az első NXT-t?


Soproni Széchenyi István Gimnázium
Út a lego robotoktól a saját készítésű robotokig

A lego robotok szenzorait, vezérlő egységeit zárt műanyag tokok rejtik. 
Az előadás arra mutat példát, hogyan kerülhetnek diákjaink közelebb a robotok alkató elemeihez.


Csongrádi Batsányi János Gimnázium 
RoboCup2016

A RoboCup a robotok alkalmazásának sokféleségét felvonultató, a robotika és a mesterséges intelligencia nyílt kutatásainak legrangosabb világversenye. A beszámoló a Rescue Maze kategória sajátosságait, a felkészülés menetét, a létrehozott versenyrobotot és a verseny élményeit osztja meg a hallgatósággal.

       
Csongrádi Batsányi János Gimnázium 
Legó flipper

A csapat által készített LEGO flipper a nagy játéktermi gépek  mintájára készült. A játékosok mechanikusan tudják a golyókat kilöni és a terelőlapátokat mozgatni. A játékban érzékelők számolják a kilőtt golyókat és az elért pontokat, egyszerre több játékosnak nyújtva a flipper játék élményét.

 
Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium